28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)
  • Q:
    Bijdrager
    .Robin

Creative Zen niet herkend door Mac OS X

Hey

Ik was laatst effe in de klas op een MAC PRO aan het werken beetje wennen enzo. Wil ik mijn mp3-speler inpluggen vind ie em niet (Creative Zen). Maar volgens mac pakt ie echt bijna alle software. Vrij triest vinden jullie niet.

(Ik ben geen iPod fan)

Groeten,

Robin

EDIT: Topictitel aangepast, alleen hoofdletters en uitroeptekens wijst op enig onvermogen om helder te communiceren.Sypie.

Bijdrager
    Steff

Weet je eigenlijk wat jou probleem is? Eerst heb je het over hardware (Creative MP3 speler) en daarna weer over software. Wat wil je nou eigenlijk kwijt? Ik snap je wel, je wilt aandacht omdat de MacPro jou geliefde MP3 speler niet wilt zien. Och wat een ramp. Ik denk met je mee.

Bijdrager
    Napsju

Robin, wat doe je hier en waarom?

Bijdrager
    Tinnieman

:?

Moderator
    unSOUND

Ja, ik vind het ook heel triest dat Creative de Zen niet geschikt heeft gemaakt voor gebruik op Macs… Lijkt wel of ze je gelijk een Windows computer willen aansmeren, maar koppelverkoop is toch verboden ? Aanpakken die Creative !

:evil:

Bijdrager
    karf
    ”RobinVV”

Hey

Ik was laatst effe in de klas op een MAC PRO aan het werken beetje wennen enzo. Wil ik mijn mp3-speler inpluggen vind ie em niet (Creative Zen). Maar volgens mac pakt ie echt bijna alle software. Vrij triest vinden jullie niet.

(Ik ben geen iPod fan)

Groeten,

Robin

Inactief
    Anoniem
    ”RobinVV”

Vrij triest vinden jullie niet.

Vrij triest dat jij niet kunt vinden hoe je dat kreng aan de praat kunt krijgen op een Mac. Op Creative hoef je niet te rekenen, die zijn te lui. Gelukkig is er het (gratis) programma XNJB, even downloaden en klaar.:wink:

Bijdrager
    roblemmen

Ik denk niet dat hij nog komt kijken, het gal is al gespuwd..

Bijdrager
    Turbanus

Dit is een serieus onderwerp, dus niet bahen s.v.p. :wink:
    Gaat naar Audio Music en geluid……

Inactief
    Anoniem

Euh… Turbanus, ik heb de oplossing al gegeven.:roll:

Bijdrager
    Prettyblue1

Persoonlijk geloof ik er geen hol van. Welke school heeft tegenwoordig het geld om een MAC PRO (met hoofdletters nog wel) in een klas te zetten waar Zen Users Zonder Toezicht ook nog eens FF hun harde en zachte zaken doorelkaar kunnen halen?

Zucht; vroeger hadden zulke jongens gewoon een krantenwijk en een mono cassettedeck van Grun… grun… grun-wie?

Bijdrager
    Erik Joling

Topic starter heeft er kennelijk een handje van om hier balletjes van ongenoegen op te gooien:

”RobinVV”

Hey,

Vinden jullie het ook niet erg goedkoop dat je bij een apple mac(book) alleen maar als extratje een apple remote krijgt? Als ik naar andere desktops/notebooks ga kijken krijg je er veel meer bij. Zoals als VGA/DVI kabels, ook een remote ( bij veel multimedia pc/notebooks). En bij sommige hp’s al mini HDMI naar HDMI om aan je hd tv te koppelen.

Groeten

Robin

(zie hier)

Hij is in elk geval wel stijlvast met zijn “Hey” en “Groeten”

Bijdrager
    Thijs van Tol
    ”Kriska”

Ik snap je wel, je wilt aandacht omdat de MacPro jou geliefde MP3 speler niet wilt zien. Och wat een ramp. Ik denk met je mee.

”Zakske”

Vrij triest dat jij niet kunt vinden hoe je dat kreng aan de praat kunt krijgen op een Mac.

”Erik

Ik vind het nogal kinderachtig dat er zo wordt gedaan tegen een jongen van 15,
    en dan wel door mannen van 34 en 48 …

:(

Bijdrager
    milann
    ”Thijs
    ”Kriska”

Ik snap je wel, je wilt aandacht omdat de MacPro jou geliefde MP3 speler niet wilt zien. Och wat een ramp. Ik denk met je mee.

”Zakske”

Vrij triest dat jij niet kunt vinden hoe je dat kreng aan de praat kunt krijgen op een Mac.

”Erik

Ik vind het nogal kinderachtig dat er zo wordt gedaan tegen een jongen van 15,
    en dan wel door mannen van 34 en 48 …

:(

Het ging er vooral om hoe hij zijn topic formuleerde. De titel is overigens gewijzigd in een normaal Nederlandse titel. Daarom reageerde ze zo….

Bijdrager
    Thijs van Tol

Hij is nog steeds 15 …

Bijdrager
    Steff
    ”Thijs

Hij is nog steeds 15 …

Moet ik u dan ook met meneer aanspreken? :|

Bijdrager
    Thijs van Tol
    ”Kriska”

Moet ik u dan ook met meneer aanspreken? :|

Dit antwoord bevestigt alleen maar het kinderachtige karakter van de antwoorden die bij dit topic gegeven worden…

Bijdrager
    Steff

Hoe zal jij dan reageren als ik nu een topic start met hoofdletters en ook nog eens tekst daarin waar het op neer komt dat “Alles is kut, niets werkt!”.

Ga jij dan reageren met “Ja je moet even dit installeren en even dit doen”?

Bijdrager
    Thijs van Tol
    ”Kriska”

Hoe zal jij dan reageren …

Ik zou
    – of niet reageren (zoals ik bij dit topic had gedaan)
    – of deze jongen (juist omdat hij zo jong is) even terecht wijzen dat de titel nogal schreeuwerig is en even zou willen veranderen.

Kijk, als het een volwassene was geweest dan had ik jullie reacties begrepen, maar het betreft hier een puber.

Bijdrager
    bhaenraets

Ook vijftienjarigen moeten leren hoe ze een vraag moeten formuleren om een antwoord te krijgen.

Bijdrager
    mvdenberg
    ”Zakske”
    ”RobinVV”

Vrij triest vinden jullie niet.

Vrij triest dat jij niet kunt vinden hoe je dat kreng aan de praat kunt krijgen op een Mac. Op Creative hoef je niet te rekenen, die zijn te lui. Gelukkig is er het (gratis) programma XNJB, even downloaden en klaar.:wink:

Maar dan moet de topicstarter dit bestandje niet op zijn Zen opslaan, anders heeft hij er op de mac er nog steeds niets aan :D

[size=9:98effd83a4]dus los meenemen op usb stick / branden op cd / of steeds downloaden [/size:98effd83a4] :sealed:

Bijdrager
    Dick de Roos

In een eerder topic schreef iRobin:

Hey,
    Vinden jullie het ook niet erg goedkoop dat je bij een apple mac(book) alleen maar als extratje een apple remote krijgt? Als ik naar andere desktops/notebooks ga kijken krijg je er veel meer bij. (…)

En in dit draadje:

Hey
    (…)Maar volgens mac pakt ie echt bijna alle software. Vrij triest vinden jullie niet.
    (Ik ben geen iPod fan)

Nu is Robin 15 jaar, wat mij weerhoudt hem (haar?) van negativisme te betichten. Puber inderdaad.
    Maar de bedoeling van beide draadjes is mij niet helemaal duidelijk;
    Is er een probleem? Of is het een constatering die dit forum in dank gaat aanvaarden?
    Is het een vraag? Dan is die niet geheel duidelijk gesteld.
    Verder, maar dat kan met mijn nogal verouderde opvattingen te maken hebben, ga ik niet graag in op de aanduiding (of op de groet) “Hey”.

Bijdrager
    macmickey2

Netiquette heet dat. Maar ja het is tegenwoordig blijkbaar “normaal” om:
    1 Allereerst de handleiding niet te lezen
    2 Antwoord te zoeken via Google
    3 De zoekfunctie van dit forum te gebruiken
    4 Onduidelijke en overbodige topics te openen
    5 MSN taal te bezigen waardoor het nogal knullig en puberaal overkomt
    6 Geen rekening met anderen te houden
    7 Een grote bek terug te geven op een normale correctie (ja je leest het goed ik vind dat gewoon een grote bek en je zou geen kind van mij moeten zijn met zulke taal/toontjes)
    8 Respectloos met elkaar omgaan

Moet ik nog doorgaan of begrijpt men deze boodsschap wel?
    Waar is overigens de TS gebleven? Of zit die nu beschaamd in zijn klas deze berichten te lezen en heeft hij niet het lef om excuses aan te bieden of te bedanken voor de oplossing?

Bijdrager
    .Robin

Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind het gewoon een vreemd iets maar Zakske bedankt voor de oplossing. Gaat wel goed komen. Ik ben nog geen ervaren mac gebruiker (gebruik nu alleen 1 af en toe op school) dus vraag ik hier gewoon dat soort dingen.;)

Bijdrager
    Dick de Roos
    ”RobinVV”

Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind het gewoon een vreemd iets (…). Ik ben nog geen ervaren mac gebruiker (gebruik nu alleen 1 af en toe op school) dus vraag ik hier gewoon dat soort dingen.;)

(rode aanzet ter verduidelijking door mij)
    Inderdaad denk ik dat het aan jou ligt.
    Maar wat vind je eigenlijk vreemd? Misschien kan dat uitgelegd worden, hoewel je na het doorlezen van de post van macmickey2 wel voldoende info moet hebben lijkt mij.

Bijdrager
    .Robin
    ”Dick
    ”RobinVV”

Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind het gewoon een vreemd iets (…). Ik ben nog geen ervaren mac gebruiker (gebruik nu alleen 1 af en toe op school) dus vraag ik hier gewoon dat soort dingen.;)

(rode aanzet ter verduidelijking door mij)
    Inderdaad denk ik dat het aan jou ligt.
    Maar wat vind je eigenlijk vreemd? Misschien kan dat uitgelegd worden, hoewel je na het doorlezen van de post van macmickey2 wel voldoende info moet hebben lijkt mij.

Ik vind het gewoon vreemd dat m’n mp3-speler niet naatloos op de mac aansluit. Meer was het niet

(volgende keer let ik op m’n topic titel;))

Moderator
    unSOUND
    ”RobinVV”

Ik vind het gewoon vreemd dat m’n mp3-speler niet naatloos op de mac aansluit.

Maar vervolgens begin je gelijk over dat Apple dus maar zielig is, en dat slaat nergens op, want dat er geen Mac software voor de Zen is, is de schuld van Creative die het vertikt om het te maken… dus als je iemand zielig wilt noemen, is het Creative, en niet Apple.

Bijdrager
    KarelWillem

Het begint er een beetje op te lijken dat een paar mensen graag het laatste woord hebben.

(Ja ik, zei de gek.) :wink:

Maar echt helpen doen jullie de jongen niet.

Nou ja, op degene na die dit aanraadde:
    http://www.wentnet.com/projects/xnjb/

28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.