22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    Jack Rabbit

Creative Suite Design Premium kopen in de USA

Ik kom er niet lekker uit met alle verschillende info op allerlei diverse fora.
    Weet iemand hoe het nu precies zit met software die ik in de us zou (laten) kopen.
    Ik heb de engelstalige Creative Suit CS3 Design premium en wil natuurlijk graag over naar cs4, maar vind het wel een smak geld, zeker als je het vergelijkt met de us versie.
    Het zou dus een upgrade zijn. Maar werkt dat wel?
    Krijg ik problemen met de upgrade omdat m’n cs3 hier gekocht is (ook al is ie engelstalig)
    Of hoe gaat dat in de toekomst met upgrades, moet ik dan altijd us versies kopen?
    Kijk, ik heb familie in de us en die kunnen het wel voor me aanschaffen daar en naar me toesturen.
    Dat zou me aardig wat geld schelen, maar ik moet er dus echt zeker van zijn dat het kan (en werkt)
    Het zou fijn zijn als iemand hier een duidelijk antwoord op weet.
    Alvast bedankt
    Jack

Bijdrager
    MacBoot

zover ik weet maakt het niet uit waar je het koopt

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    Jack Rabbit

ook voor een upgrade dus niet??
    dat zou fijn zijn
    (maar ik las al eens ergens dat in de licensie/voorwaarden zou staan dat ik als ‘ollander geen us versie zou mogen aanschaffen, al heb ik dat zelf nog niet terug kunnen vinden)

”MacBoot”

zover ik weet maakt het niet uit waar je het koopt

Bijdrager
    Jack Rabbit

Nou misschien ben ik kippig, maar ik zie nergens staan dat het niet kan en mag toch???
    Of bedoel je dat nu juist?

”Pieterr”

Staat het hier niet allemaal uitgelegd?
    http://www.adobe.com/products/creativesuite/design/upgrade/
    http://www.adobe.com/products/creativesuite/faq/

Bijdrager
    Pieterr

Er staat opgesomd wat de upgrade je gaat kosten als je al een bepaalde versie hebt. Jij hebt een bepaalde versie, dus je kunt zien hoeveel het je gaat kosten.
    En waarom zou het niet mogen?
    Als er één ding is wat Adobe wil, is het aan jou hun software verkopen (ipv dat je het ergens vandaan slurpt…)

Bijdrager
    Jack Rabbit

Ja, precies, dus met de juiste cs3 creative suit design premium als pakket wat ge-upgrade moet worden, kan ik die bestelling dus net zo goed in de states laten doen en dan naar mij laten opsturen. En dan kan ik hem fijn installeren en doet alles het nog ook (ook softwareupdate houdt alles braaf bij enzo??)
    Am I right or am I wrong??
    (ik wil het eht heeel zeker weten want anders ben ik alleen maar nóg duurder uit toch!?)

Bijdrager
    datadirected

Zou kunnen dat het nu niets meer uitmaakt, maar in het verleden heb ik er gelazer mee gehad. Uiteraard niet op het moment van aankoop, maar toen ik vervolgens van een “graceperiod” gebruik wilde maken. Beetje exotische situatie, maar daardoor kwamen ze er bij Adobe achter dat het pakket niet in NL aanschaft was en begonnen ze te piepen. Destijds heb ik ook de voorwaarden gekregen waar dit in zou staan. Het is alweer een aantal jaren terug en heb het dus niet meer bij de hand. Is gewoon met Adobe bellen een optie?

Bijdrager
    sidartha

Inderdaad, de upgrade/software kan geactiveerd worden maar je hebt absoluut geen support meer van Adobe in Nederland. Dus mocht er op welke manier dan ook iets fout gaan sta je alleen. Of je moet met Adobe USA gaan bellen…

Bijdrager
    Jack Rabbit

wat gebeurde er dan met die grace period??
    (en adobe bellen, denk je dat ik een oprecht antwoord krijg?? ik betwijfel dat een beetje)

”datadirected”

Zou kunnen dat het nu niets meer uitmaakt, maar in het verleden heb ik er gelazer mee gehad. Uiteraard niet op het moment van aankoop, maar toen ik vervolgens van een “graceperiod” gebruik wilde maken. Beetje exotische situatie, maar daardoor kwamen ze er bij Adobe achter dat het pakket niet in NL aanschaft was en begonnen ze te piepen. Destijds heb ik ook de voorwaarden gekregen waar dit in zou staan. Het is alweer een aantal jaren terug en heb het dus niet meer bij de hand. Is gewoon met Adobe bellen een optie?

Bijdrager
    Jack Rabbit

tjah..kweetnie, ik heb nog nooit iets aan de hand gehad met de software eerlijk gezegd en er zijn ook best veel forums waarop je heel speciefiek dingen kunt terugvinden, dus eerlijk gezegd maak ik me daar niet zo heel erg druk om.
    het gaat me echt puur op de ‘compatibility’ met toekomstige updates/upgrades en of het werkt als upgrade met mijn huuidige cs3 suit, maar ik begrijp van jou dat dat geen problemen oplevert (op zou moeten leveren)

”sidartha”

Inderdaad, de upgrade/software kan geactiveerd worden maar je hebt absoluut geen support meer van Adobe in Nederland. Dus mocht er op welke manier dan ook iets fout gaan sta je alleen. Of je moet met Adobe USA gaan bellen…

Bijdrager
    sidartha

Wat ik er van begrepen heb zouden de upgrades moeten werken als je nu een Engelstalige CS3 suite hebt. Maar pin me er niet op vast.
    Hier kan je toch rustig Adobe voor bellen, voor mijn part zeg je dat je gaat verhuizen.
    Wat de software/ bugs betreft is er inderdaad voldoende te vinden, maar als je beschadigde dvd’s ontvangt zal je ze dus in de VS moeten omruilen.

Bijdrager
    Jack Rabbit

LOL
    verhuizen ja da’s wel een goeie
    ik ga naar de states, that’ll be the day!!
    nou goed volgens mij is het wel duidelijk allemaal.
    thanx

Bijdrager
    Jack Rabbit

Thanx allemaal voor het meedenken en tips!!
    Greetz!
    Jack.R
    ps heeft eenmod soms mijn onderwerp veranderd in USA, want volgens mij had ik US geschreven!?!?!
    wat is daar mis mee eigenlijk….usa is wel heel old school joh!:-)

Bijdrager
    WOZ

Helaas helaas. Je koopt niet software, maar een licentie om de software te gebruiken. En in die licentie staat dat het niet toegestaan is om je software in de USA te kopen. Plain and simple.

Het is inderdaad een bijzonder vreemde situatie als het voor een Engels reclamebureau op dit moment goedkoper is om met alle ontwerpers en DTP-ers in het vliegtuig te stappen naar New York, om daar dezelfde Creative Suite 3 update aan te schaffen. (Hoewel het volgens de licentieovereenkomst verboden is een licentie in de Verenigde Staten te kopen en daarbuiten te gebruiken).

Veel meer info hier: adobe CS3 prijzen.

Bijdrager
    Jack Rabbit

He, dat is nu jammer,… het ging net de goede kant op..kan het toch weer niet:-)
    Dit argument heb ik wel eens ergens eerder voorbij zien komen.
    Maar betekent het dan ook dat het niet werkt. Als ik de software hier dan registreer, komen ze me dan halen, slaan ze me in de boeien en krijg ik ook de BSA er als toetje nog bovenop??
    Of…..niet.
    Want zo las ik ook al ergens dat het dan wel in hun licensie staat, maar dat het niet illegaal is om te doen….(klinkt krom maar je begrijp (hopelijk) wat ik bedoel…)
    Ik snap dat Engels reklamebureau wel hoor, het is toch ook zot dat het prijsverschil zo absurd veel verschilt. Pure rip off eigenlijk toch..

Bijdrager
    WOZ

In feite werk je gewoon illegaal. Het maakt niet uit of je CS4 op het internet ‘gevonden hebt’ of dat je het via de USA koopt. En ja wij financieren hun lage prijzen. Zo gaat het met bijna alles uit de VS. (Woz heeft geprobeerd een Harley te kopen in de USA, het bleek bij-zon-der moeilijk. Nu rij ik Yamaha FJR 1300 Assisted Shift, ook leuk).
    Veel producten zijn daar stukken goedkoper; nike, lewis, Apple, Harley-Davidsons etc etc. Vaak kan dat omdat ze hier zo duur zijn. Met softwarte is dat vaak ook het geval. Het hoeft niet trouwens. http://www.panic.com hanteerd gewone prijzen…

Bijdrager
    Jack Rabbit

Hmm, lastig. Ik denk dat ik maar es met adobe ga bellen morgen
    Thanx for the tip!
    Groet
    Jack

Bijdrager
    Jack Rabbit

Goed, ik heb met iemand van Adobe gesproken.
    Even op een rijtje:

1-Volgens hem is het niet illegaal om een versie uit de states aan te schaffen. (al is hij daar niet 100% zeker over, daarvoor zou ik met de klantendienst moeten bellen (hij was van verkoop)

2- Kopen in de states betekent dat je een universal english versie koopt. Deze is niet compatible met mijn in nederland gekochte engelse versie want die is international english (is hetzelfde als wanneer je een engelstalige versie zou willen upgraden naar een nederlandsetalige, dat werkt niet)

3- Met een aankoop uit de states heb je geen suppport whatsoever, niet in nederland en niet in de states!

4- (dit is een gekke) koop je via adobe dan kan hoef je volgens hem geen btw te betalen, want het pakket komt uit duitsland!! Koop ik het bij een reseller hier in nederland dan komt er (natuurlijk) gewoon btw bovenop.
    Via adobe kost het dan 649,- euro (dit is dus excl. btw) en 8,- euro verzendkosten. Koop het bij mailamac oid en je betaald 772,31 euro (which is dus incl. btw)
    Dit geldt overigens alleen als je een BTWnummer hebt!!
    Interessante kost niewoar
    groet
    Jack

Bijdrager
    Jack Rabbit

Correctie.
    Net met de klantenafdeling gesproken.
    Het is inderdaad (dus) gewoon mogelijk en niet illegaal, maar je hebt wel degelijk support, maar in de states. De verkoopmedewerker had het onjuist.

”Jack

3- Met een aankoop uit de states heb je geen suppport whatsoever, niet in nederland en niet in de states!

Bijdrager
    Jack Rabbit

O nog een kleine aanvulling
    Een aankoop in de states, daarvoor heb je dus een creditcard nodig die daar geaccepteerd wordt.
    Volgens de klantenservice zou het zelfs een in de states geregistreerde card moeten zijn…

Bijdrager
    Oppie
    ”WOZ”

In feite werk je gewoon illegaal.

Dat geroep onmiddellijk dat iets illegaal is…:?
    WOZ, hoe zit het dan met een Amerikaan die af en toe ook in het buitenland werkt, of tijdelijk in een ander land woont? Is ie dan ook illegaal bezig?!

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.