14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Daniel.Benjamins

Creative Suite deel 2 installatieprobleem [opgelost]

Vandaag kreeg ik Creative Suite deel 2 (upgrade voor windows, legaal) thuisbezorgt en natuurlijk meteen geprobeerd deze te installeren.

Ik was al in het bezig van deel 1, dus met de serial van deel 2 moest dit geen probleem zijn.
    Na het invoeren van de serialcode krijg ik netjes de melding dat het een upgrade betreft, echter kan de installer deel 1 niet vinden… automatisch zoeken helpt dus niet.
    Dan maar handmatig de map aangeven waar deel 1 is geinstalleerd: ook geen resultaat.
    De optie om de cd van deel 1 in de cd-speler te stoppen werkt ook niet…

Wie helpt?

Bijdrager
    MacBeer

Wat is de melding die je krijgt als je deel 1 aanwijst? Of blijft de knop ‘ok’ gewoon grijs?

CS2 is nieuw en ik ben nog niemand tegengekomen met dit probleem. Je kan beter het Adobe-forum raadplegen. Als je daar niet uitkomt moet je Adobe contacteren.

Bijdrager
    was frans

bij de vorige updates (naar cs 1 toe) had je ook de mogelijkheid om het oude serienummer in te vullen, als je niet meer de oude software er op had staan bijvoorbeeld.

misschien heb jij die optie ook?

Bijdrager
    Daniel.Benjamins

@ MacBjorn, de OK knop blijft altijd zwart, kan ‘m dus wel aanklikken.
    Maar ik krijg bij elke melding dat de installer geen vorige versie kan vinden

@ was frans, heb ook al de serienummers van deel 1 geprobeerd, heeft ook niet geholpen…

Misschien deel 1 geheel verwijderen, dan deel 2 installeren?

Bijdrager
    EagerB0bNerd

het zou natuurlijk ook kunnen dat jouw oude CS1 ook al een upgrade was.
    Bij mij is dat wel zo, was een upgrade vanaf Photoshop, daarom zoekt ie (CS1) naar een oudere Photoshop.
    Omdat die er niet meer opstaat geef ik het serienummer van Photoshop (de volledige versie) en dan doet ie het.

Bijdrager
    chm

Zei je nu niet dat het voor een windows systeem was? 8)

Bijdrager
    Daniel.Benjamins

@ EagerB0bNerd, dat zal ik straks ‘ns proberen!

@ chm: thuis werk ik inderdaad met Windows, op m’n werk met een Apple

Bijdrager
    Daniel.Benjamins

Oude serial van Photoshop werkt niet.
    Ik heb Photoshop 3 liggen, maar daar worden ook letters in de serial gebruikt en dat accepteert ie niet.

Enige oplossing is denk ik om een oude Photoshop op de kop te tikken en via Transfer of Ownership op mijn naam te registreren.
    Op m’n werk is er nog een versie 4 of 5 over, dus dat maar proberen dan.

Maar ja… dat wordt dan niet eerder dan maandag of dinsdag en ik wil eigenlijk dit weekend experimenteren met CS2… en ik heb nogal wel wat werk te doen in InDesign.

Is er een manier om ‘m (heeeel stiekem) voor alleen dit weekend “illegaal” aan de praat te krijgen?
    Daarna wordt natuurlijk alles weer legaal gefixed met originele serienummers etc…

(zowel CS1 als CS2 legaal gekocht)

Bijdrager
    was frans

experimenteren met photoshop CS2 is gewoon mogelijk, ben nu zelf bezig om te zien wat er allemaal nieuw is. Je kunt namelijk de demo downloaden op de adobe site

Bijdrager
    Daniel.Benjamins

Toch blijf ik het heel raar vinden…
    Het onderstaande scherm krijg ik wanneer ik het serienummer van CS2 ingevoerd heb.
    Zojuist heb ik deel 1 verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar ik krijg weer hetzelfde onderstaande scherm. Deel 1 staat toch geheel geinstalleerd op de goede locatie en met CD1 van deel 1 werkt het ook niet!

Ik hoor dan wel mensen zeggen dat je je oude (photoshop) serienummer moet invoeren, maar dat lijkt mij wel heel sterk. Een tijdje geleden heb ik ge-upgrade vanaf versie 3 en daar worden ook letters in het serienummer gebruikt en letters kunnen nu niet ingevoerd worden.
    Zelfs een illegaal serienummer van Internet pakt ie niet.

Bijdrager
    servir frais

nieuwigheden van photoshop kan ik kort samenvatten :

– nieuwe filebrowser (adobe bridge)

– image warp : foto’s of objecten op gebogen oppervlakken leggen, bv een foto van jezelf op een colablikje leggen

– ruisonderdrukking

-32 bit HDR beelden maken en bewerken

– spot healing brush : eenvoudige retouche met één simpele muisklik

– anti-rode-ogen functie, met een klik gemakkelijk te verwijderen!

– lenscorrecties (voor de digitale fotografen onder ons zeker een must!)

– Meer filters in 16-bit kleurdiepte

– multi RAW : meerdere raw-foto’s bewerken terwijl je doorwerkt in photoshop

– video preview

– verbeterde pdf-engine

– meer dan 2 gig geheugenadressering mogelijk !!!

Bijdrager
    Daniel.Benjamins

Nou, het is gelukt hoor! 8)
    Eerst alle CD’s naar je desktop kopieëren en daarna installeren:

– Create a folder on the desktop named Creative Suite 2.
    – Insert the Adobe Creative Suite 2.0 CD 1 into the CD-ROM drive.
    – Select US English, and then click OK.
    – Click Accept to accept the license agreement.
    – Select Explore CD Contents.
    – Drag the contents of the CD to the Creative Suite 2 folder you created in step 1.
    – Insert the Adobe Creative Suite CD 2 into the CD-ROM drive.
    Open the Adobe Creative Suite 2.0 folder on the CD.
    Drag the following folders on the CD to the Adobe Creative Suite 2.0 folder which is located in the Creative Suite 2 folder that you created in step 1:
    — Adobe InDesign CS2
    — Adobe Version Cue CS2
    – Insert the Adobe Creative Suite CD 3 into the CD-ROM drive.
    – Open the Adobe Creative Suite 2.0 folder on the CD.
    – Drag the Adobe Illustrator CS2 folder on the CD to the Adobe Creative Suite 2.0 folder which is located in the Creative Suite 2 folder that you created in step 1.
    – Insert the Adobe Creative Suite CD 4 into the CD-ROM drive.
    – Open the Adobe Creative Suite 2.0 folder on the CD.
    – Drag the following folders on the CD to the Adobe Creative Suite 2.0 folder which is located in the Creative Suite 2 folder that you created in step 1:
    — Adobe Acrobat 7.0
    — Adobe GoLive CS2
    – Open the Creative Suite 2.0 folder that resides in the Creative Suite 2 folder on the desktop, double-click Setup.exe, and then follow the on-screen instructions to install Adobe Creative Suite.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Dsjees,
    wel een heel gedoe. Ze zijn wel snel met leveren trouwens, ik had gedacht dat ze half mei pas gingen uitleveren. Of beginnen ze eerst met d windows versie ?

Heb zojuist geprobeerd de premium upgrade te bestellen maar ben mijn Adobe id/wachtwoord kwijt, en heb geen zin om een nieuwe account aan te maken, wil al mijn aankopen en licenties graag onder één naam geregisteerd houden. Zal er morgen eens achteraangaan.

Bijdrager
    Daniel.Benjamins

Ik heb inderdaad de windows versie, Engels.

Er zijn trouwens wel heel vaak problemen met de Adobe-account, krijg ontzettend vaak de melding dat ze mijn account niet kunnen vinden, terwijl het account wel bestaat.
    Een dag later bijvoorbeeld, werkt alles weer…
    Precies hetzelfde met Adobe Studio, ontzettend traag en heel vaak inlogproblemen.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.