17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    SwayZ

Creative Suite Adobe

Hey Maccers,

Ik ben een tijdje geleden begonnen aan een cursus Creative Suite. Omdat mijn pc toch aan vervanging toe was, ik de problemen met de pc beu was en omdat Apple gewoon knappe computers maakt ben ik ook overgestapt op een Mac (Imac G5 20″). Ik zou me graag een exemplaar van CS2 aanschaffen maar ik heb ergens gehoord dat CS3 er zit aan te komen en dat dat véél beter zou draaien op mijn mac in het bijzonder. Ik kan dus best wachten, denk ik. Heeft er iemand een idee wanneer CS3 zal uitkomen? (of waar ik dit te weten kan komen)
    Of gewoon CS2 nu kopen en de upgrade bijkopen? Ik weet het allemaal niet goed, het is ook zo duur om een foute keuze te maken. Gelukkig is er nu het Adobe studententarief!
    Kan je ergens 2e hands software kopen? Of bestaat dat niet?
    Alle info en tips welkom

Bijdrager
    Nietzman
    ”SwayZ”

…en dat dat véél beter zou draaien op mijn mac in het bijzonder.

Nope, dat is meer van toepassing op de intel-Macs.

Maar CS3 zal begin/half/eind volgend jaar ergens uitkomen. :’).

Bijdrager
    computer space

Studententarief en 27 8) : je bent nooit te oud om te leren.
    CS2 werkt uitstekend op die iMac.
    2e hands kopen kan, maar iemand vinden die er af wil is lastig denk ik. Adobe is best flexibel in het overdragen van licenties, maar vraag dan wel of die persoon netjes geregistreerd gebruiker is.

Bijdrager
    SwayZ

Ik heb dus geen Intel mac? Mss een stomme vraag maar ik weet het echt niet…[/quote]

Bijdrager
    Rodriguez5000

Ik heb wel een geregistreerd exemplaar van CS voor jou. Ik heb deze ook op tweedehandsmac staan voor €450,00

Upgrade Adobe Creative Suite UK

Upgrade Adobe Creative Suite UK
    Het betreft een upgrade van de Adobe CS UK Premium. (Inclusief Acrobat 7.0 professional)
    Inclusief doos en documentatie

Dit pakket bevat;

Adobe Photoshop CS UK
    Aodbe Indesign CS UK
    Adobe Illustrator CS Uk
    Adobe Go Live

Bijdrager
    SwayZ

Studententarief en 27 Cool : je bent nooit te oud om te leren.

Platzak zijn is een way of life he :wink:

Bijdrager
    Nietzman
    ”SwayZ”

Ik heb dus geen Intel mac? Mss een stomme vraag maar ik weet het echt niet…

[/quote]Als je een G5 hebt, heb je geen intelmac.

Bijdrager
    SwayZ

Met dat quote kan ik nog niet goed overweg blijkbaar :)
    Ik had toch graag minstens de CS2 gehad hoor

Bijdrager
    SwayZ

By the way, vekeerde forum uiteraard maar als ik ben eens gaan kijken op de apple store en bij mijn model staat toch bij dat er Intel inzit. Ben dus blijkbaar niet goed mee met G4, G5 en Intel enzo.
    Kan iemand een beetje uitleg geven. Ben niet zo’n kenner en ben nog maar juist geswitcht.
    Tnx

Bijdrager
    Xigh

Jij hebt een G5 processor.
    Dit model is vorig jaar of begin dit jaar vervangen door een Intel processor. Intel processoren gebruiken een andere architectuur, wat inhoud dat een programma wat op een G5 processor draait niet op een Intel processor draait. Dit word geemuleerd.

Toen de Intel processoren in de iMacs kwamen verdwenen de G5 processoren uit alle nieuwe modellen. De buitenkant van de computer is dus nog steeds gelijk, maar van binnen zijn ze eigenlijk totaal anders.
    Je kunt het als je twijfelt even controleren onder het appeltje links bovenin dan komt er te staan wat voor processor er in jouw Mac zit.

Bijdrager
    computer space

Apple-menu-> Over deze Mac!

Er is een G5 imac die er net zo uit ziet als de huidige intels.
    CS1 suite kan je voor dezelfde prijs updaten naar CS3 als vanaf CS2, dus op zicht best goede deal. Ik weet niks dat ik echt mis uit CS2 (heb thuis 1 en op het werk 2). Alleen XML input in InDesign met auto opmaak lijkt me wel nuttig

Bijdrager
    SwayZ

Onder de appel bij processor staat Intel…
    Bij computermodel staat Imac 5,1
    Dus als ik het goed begrijp heb ik geen G5 maar een Intel mac. Juist?
    En wat is nu het beste?

Bijdrager
    computer space

Dan moet je dus zeker over naar CS3 als die uitkomt. Dan kan CS1 nu dus best, en die is ook iets sneller omdat het pakket wat lichter is. Indien CS1 goedkoper gekocht kan worden dan CS2, en je wilt niet wachten, gewoon ff met CS1 werken dan.
    Kijk ook eens waar dit sommetje op uitkomt:
    prijs CS1/CS2 tweedehands + updateprijs CS2 (even ervan uitgaand dat de update naar CS3 ongeveer identiek kost) en vergelijk dit met de full versie van CS2. Indien de eerste goedkoper is, dan kun je best nu al versie 1 of 2 kopen!

Bijdrager
    Xigh

Das altijd een leuke meevaller, erachter komen dat je een betere processor hebt:)
    Maar inderdaad, je kunt best CS1 kopen. Je hoeft ook niet meteen naar CS3 over te gaan, want je gebruikt toch nog niet het volle vermogen van je processor als je net met Photoshop begint.

Bijdrager
    SwayZ

Bedankt voor alle hulp en antwoorden, prachtig. Ik heb op dit forum al op veel vragen een antwoord gevonden. Niet alleen mijn eigen posts maar ook veel onderwerpen al opgezocht met de zoekfunctie (hoewel die volgens mij beter moet kunnen; ik zou willen kunnen zoeken in de onderwerpen alleen en niet in de berichten want vroeg of laat laat iemand in een antwoord wel eens een keyword vallen en dan komt dat er mee op)
    Enfin, ik ga wellicht de CS2 Student nemen, die komt op 250. Toch ook een ijzersterke deal. Toch heel erg bedankt voor het aanbod van de CS1. Moest ik niet kunnen genieten van het studentenvoordeel zou ik daar zeker op in gaan.

Greetz,
    SwayZ

Moderator
    unSOUND

Hoe je de zoekfunctie optimaal kunt benutten staat hier:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=45562

:)

Bijdrager
    computer space

250 voor een studentenlicentie? Pfff. Dan zou ik voor de echte gaan.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.