12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    mekker

creative red book

dit kreeg ik vroeger altijd bij het tijdschift IM, weet iemand ze dit nog steeds maken?
    ik heb IM een mailtje gestuurd maar hier reageren ze niet op.

Weet iemand behalve de site van BNO sites waar ik ontwerpburo’s in nederland kan vinden

thanxs

Bijdrager
    MacBeer
    Bijdrager
    TrendyWendy

ze maken dat boek idd nog steeds, als je een abbo op IM neemt, (de duurste dacht ik) krijg je die gewoon op de post.

niet dat het veel voorstelt.. ik vindt dat tijdschrijft zwaar oveschat, er staat meer reclame in dan teksten… en dat voor die prijs….

Bijdrager
    mekker

@trendy wendy heb je mss suggesties voor andere tijdschriften die beter zijn?

Nb. sites met vacaturs in de ontwerpbranch intresseren me ook

Bijdrager
    TrendyWendy

Niet echt,

ik las die altijd op mijn stage, maar eigenlijk alleen omdat ik daar niet zo veel te doen had, en achtering hebben ze altijd nieuwe verpakkingen, en dat vond ik wel interesant enzo.. maar een ander tijdschrift ken ik niet echt.

Bijdrager
    beammeup
    ”mekker”

@trendy wendy heb je mss suggesties voor andere tijdschriften die beter zijn?

Home

Kijk ook even onder ‘bargain’.

Bijdrager
    Shark-o

@ Beammeup: Ik denk dat Mekker specifiek geïnteresseerd is in de Nederlandse markt.

@ Mekker: Als je aan het oriënteren bent op bureau’s, dan is het Redbook inderdaad één van de betere opties, maar toch behoorlijk beperkt. Ik denk dat je aan de link van Macbjorn het meest hebt.

IM is wellicht een zwaar overschat blad, maar helaas toch het beste wat Nederland te bieden heeft.

Bijdrager
    QriZ24

Wat erg lijkt op het creative redbook is de Dutch Design index, te bestellen op http://www.bispublishers.nl

Het is ook een boek waar je je als bureau in op kunt laten nemen, dus inderdaad, het heeft een commercieel luchtje, maar het boek staat wel boordevol met verkoopbaar werk, iets waar je toch 80 procent van je tijd mee bezig bent.

‘Echte’ inspiratie haal je mijn’s inziens maar deels uit boeken. En die boeken zijn dan meer van het underground design.

succes!

Bijdrager
    Shark-o

Echte inspiratie haal je volgens mij meer uit het dagelijks leven, wat je om je heen ziet gebeuren op straat en eventueel in de media. Inspiratie voor mooi grafisch werk kun je bijvoorbeeld ook uit de architectuur halen of zelfs uit het nieuws of een spontaan gesprek met een wildvreemde.

Inspiratie uit designboeken leidt eerder tot kopieergedrag dan tot oorspronkelijk werk.

Maar ik krijg niet de indruk dat Mekker op zoek is naar inspiratie, eerder naar een baan. Of heb ik dat mis?

Bijdrager
    beammeup
    ”mekker”

http://www.idis.info/idr/

Peter Boelsma,.. een imposant mens. In alle opzichten…

Bijdrager
    mekker
    ”Shark-o”

…..Maar ik krijg niet de indruk dat Mekker op zoek is naar inspiratie, eerder naar een baan. Of heb ik dat mis?….

ben me idd een beetje op de nederlandse design markt aan het orïenteren, maar voor een collega die graag in nederland zou willen werken

Bijdrager
    beammeup

Dan is ie zeker op het goede adres bij mijn link hierboven,

:wink:

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.