13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    McJohn

Creative Live Cam Chat HD

Hallo,

Aangezien ik een “Mac Mini Late 2012” heb, is deze dus standaard niet voorzien van microfoon en webcam. Om toch gebruik te kunnen maken van het automatisch beantwoorden van oproepen op mijn iPhone via mijn Mac en af en toe eens een Skype conversatie heb ik mij een poosje terug een “Creative Live Cam Chat HD” aangeschaft.

Doch, ik krijg wel vaak te horen dat ik haast niet hoorbaar ben op die manier. Als iemand mij belt is het net alsof de andere persoon mij amper kan horen, terwijl de cam/microfoon op armafstand van mijn gezicht aanwezig is.

Ik hoefde geen software te installeren, de cam/microfoon werd mooi herkend door MacOS (had ik speciaal eerst op gezocht) want het toestel is Mac compatibel vanaf versie 10.5. Aangezien ik met MacOS Sierra aan de slag ben, zou dit geen issue mogen zijn lijkt me.

Zie ik iets over het hoofd om bovenstaand euvel op te lossen?

Thanks!

Bijdrager
    Shmoo

Kun je voor dat soort ongein geen iPhone-dock kopen en die voor je neus zetten. Als locks ergens ideaal voor zijn dan lijkt het mij wel voor dat soort dingen. Veel betere oplossing in mijn ogen dan allerlei cams en software kopen die je moet koppelen met drivers aan je Mac.

Tring Tring Tring.. **met je vingertje op de iPhone op beantwoorden drukken en lachen naar het vogeltje.

Het zorgt ook weer voor iets minder geheugendruk en allerlei software dat op de achtergrond moet runnen op je Mac of in de menubalk terwijl je die Mac vaak aan het gebruiken bent voor hele andere dingen dan videobellen. (tenzij je inkomsten bestaan uit sexy doen voor de cam)

Ik heb op mijn Mac dat hele Notificaties gedoe aan de rechterkant uitgeschakeld en FaceTime, GameCenter, Berichten en al dat soort kermis gedeactiveerd. Je weet niet wat je meemaakt. Fijn computertje en alleen maar software actief waar je ook echt mee aan het werken bent.

Bijdrager
    McJohn

Wat jij allemaal op je Mac uitschakelt aan kermistoestanden en je algemene gevoel daarbij, wat je goed recht is, kom ik weinig mee vooruit.

Maar om toch te antwoorden op je advies:

– Een iPhone dock kopen ben ik niet van plan.
    – Ik heb geen software aangekocht voor die LiveCam en ik heb geen drivers moeten koppelen
    – De geheugendruk valt héél goed mee met 16 GB aan boord

Moderator
    Night

Een armlengte is bij mij ruim 60 cm. Als de ontvanger klaagt dat je te zacht klinkt, zou je eerste gedachte dan niet zijn de mic dichterbij je mond te plaatsen?

Bijdrager
    McJohn

Die cam/mic is speciaal om op een monitor te plaatsen,… dus zou niet mogen. Kan wel es proberen uiteraard! ?

Moderator
    Night

En kun je het volume van de Mic nog aanpassen (in systeemvoorkeuren)?

Bijdrager
    McJohn

Yup, staat op maximum

Bijdrager
    McPim

Misschien overbodig want zo te zien heb je alles geprobeerd.. Zie je twee input regels precies zoals als in dit plaatje? Wat zie je met de input slider op max als je normaal praat, hoever slaat het ‘metertje’ dan uit in dit window? Dat lijkt me een goeie indicator om te zien of het aan de hardware ligt. Als je met een normaal volume praat, slider op max, en je uitslag komt ruim over de helft of meer dan is dat niet het probleem. Kom je niet verder dan een paar streepjes dan zou ik ‘m omruilen.

Aanvulling: Mmm, ik zie ook nog dit https://discussions.apple.com/thread/7750316?start=0&tstart=0 . Ik weet niet of het exact jouw typenummer is (in mijn plaatje is het de VF0750) maar dat zou ook kunnen, een specifiek Sierra probleem en nog geen oplossing…

Bijdrager
    McJohn

Kijk, dit is wat ik zie bij de invoer.
    Had het probleem al in “El Capitan” ook hoor, dus weet niet of het echt iets met “Sierra” te maken heeft?

Als ik praat gaat het 2de metertje soms helemaal tot het einde, of laat ons zeggen op 2 à 3 blokjes van het einde.

Bijdrager
    McPim

Ok, dat ziet eruit zoals het hoort. Dan is de hardware ok, het opgenomen volume is ok, het is niet de Sierra bug uit de link (daar deed ie t ook helemaal niet): volgens mij is er dus niks mis met je Mac of de Live Cam. Dan moet je het in de software gaan zoeken. Heb je in de Skype voorkeuren bij ‘Audio/video’ de optie ‘Stel microfooninstellingen automatisch in’ al eens uitgezet? Misschien draaide die instelling het volume naar beneden tijdens het gesprek. Laat het ‘Geluid’ window tijdens je Skype gesprek open staan, dan kun je live zien hoever je microfoon uitslaat in het gesprek.

Al eens iets anders dan Skype geprobeerd? Hebben alle mensen die je belt er last van?

Bijdrager
    McJohn

Die optie stond inderdaad aanvinkt, doch het euvel was lijk ook merkbaar toen iemand me belde op de iPhone en mijn ik wou opnemen met mijn Mac. Vreemd. Nu ja, het is niet dat het dermate cruciaal probleem is hoor, maar zou wel handig zijn natuurlijk mocht het prima werken!8-)

Bijdrager
    McPim

Als die setting aan stond kon Skype de microfoon instelling in de geluidsvoorkeuren zelf aanpassen, en was je iPhone gesprek dus misschien ook zacht. Met het vinkje uit, én je input op max is het wellicht toch opgelost..

Bijdrager
    McJohn

De praktijk zal het uitwijzen!:-D Bedankt voor je hulp McPim!

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.