13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    KingAchille

Crazy Parallels

Hey, aangezien ik een recente switcher ben, is mijn merendeel van games gebaseerd op Microsoft.
    Dus ik besloot Parallels te kopen en mijn windows-licentie daarop te zetten. Alles loopt perfect!
    Maar toch heb ik nog enkele rake vragen te stellen…

– Als ik het spelletje Age of Empires II The Conquers (noot: legaal!) speel en ik druk Alt + Enter (full screen) in, dan gaat er een soort kubus draaien naar dat volledig scherm. Vanaf dat moment heb ik exact 1 seconde beeld en dan slaagt ie over naar zwart. Als ik dan terugkeer naar een klein scherm (nogmaals Alt + Enter) dan speelt ie nog steeds zwart. Maar de bijhorende muziek speelt nog wel verder…
    Wat is hier gaande?

– En ook wanneer ik een USB-stick (Apacer 2GB) inplug wordt ie wel herkent door Mac, maar niet door Windows…) Is hier dan een driver vereist? Op de doos stond nochtands plug & play.
    En een bijkomend vraagje is het volgende. Ondanks mijn stick 2GB telt, herkent de Mac hierin slechts 28,6MB.
    Wat is hier gaande?

Concreet:
    1) Welke instellingen moet ik veranderen om toch full screen te kunnen spelen?
    2) Welke drivers zijn er nodig (zijn er wel drivers nodig??) en waar is mijn resterende 2019,4MB naartoe?

Mvg,

Bijdrager
    PietjePuk

Parallels is (nog) niet gemaakt om mee te gamen. Daarvoor moet je echt Boot Camp gebruiken.

De USB-stick ondersteuning is er pas in de volgende uitgave (nu in de bèta).

Bijdrager
    KingAchille

En wanneer mogen we die échte uitvoering verwachten?
    En het ik nu 80 dollar weggegooid voor een bèta??
    Mvg,

Bijdrager
    The Podfather
    ”KingAchille”

En wanneer mogen we die échte uitvoering verwachten?
    En het ik nu 80 dollar weggegooid voor een bèta??
    Mvg,

In de beta zit de ondersteuning voor de usb stick. In de huidige stabiele versie niet. Je kan de beta hier downloaden

Bijdrager
    Sentitel

Parallels is geen beta, maar de ondersteuning voor USB Sticks zit in de beta versie. Beter lezen de volgende keer dan maar.

Ondersteuning van Gaming kun je voorlopig nog wel ff vergeten.

Edit: The Podfather was me voor.

Bijdrager
    Nikita

Alt + Enter in Parallels is inderdaad overschakelen naar volledig scherm vanuit OSX en v.v. Het verbaasd me sowieso eigelijk een beetje dat AoE draait in Parallels aangezien die een videokaart van niks emuleert…

Als je nu een versie van Parallels hebt gekocht, is dat gewoon een volledige versie. Het enige is dat de versies van Parallels elkaar nogal snel opvolgen…

Over de USB stick, ga ’s kijken bij Schijfhulpprogramma ( Programma’s –> Hulpprogramma’s) om te kijken hoe dat ding is geformatteerd. Mogelijk zit het probleem ‘m daar in.

Maar zoals Pietje al zegt, voor gamen heb je eigelijk niks aan Parallels en kan je dus veel beter Boot Camp gebruiken (da’s nog gratis ook, afgezien van je Windows licentie).

Bijdrager
    Marcski

afgezien van het feit dat het heel erg traag gaat draaien, zou AoE wel moeten werken.
    Probeer eens eerst fullscreen te gaan en daarna pas AoE op te starten.
    Denk namelijk niet dat AoE variabele resolutie ondersteunt.

jouw versie moet ook usb ondersteunen, alleen geen 2.0

Die je wel Mass Storage Device in het menu bovenin, bij Devices -> USB?
    Zo ja, dan kan je die connecten door daarop te klikken of in venster-versie rechts onderin op het usb-icoontje te klikken.

Bijdrager
    Switch

Probeer anders in Mac OSX bovenaan in de Parallels menubalk te kiezen voor Devices > USB en selecteer daar je usb-stick. Je kunt dan in Parallels via windows verkenner/mijn computer kiezen voor de usb stick. Echter als je dan daarna weer naar OSX terugkeert, zul je opnieuw je usb-stick in moeten pluggen.

Bijdrager
    Marcski

dat zei ik toch? :roll:

Bijdrager
    KingAchille

In ieder geval, allen bedankt voor de tips. Maar jullie lijkt het best, indien je wilt gamen, om dit met boot camp te doen. Kan ik dit met dezelfde licentie als die paralles desktops doen?
    Mvg,

P.S: USB-stick is gelukt!

Bijdrager
    Nikita

Hangt er vanaf of Microsoft mee gaat werken i.v.m. de activatie van XP… In principe mag je ‘m geloof ik onbeperkt activeren op dezelfde computer, maar Parallels simuleert andere hardware dan dat van de MacBook… Maar je kan het proberen.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”Nikita”

Het verbaasd me sowieso eigelijk een beetje dat AoE draait in Parallels aangezien die een videokaart van niks emuleert…

Ik krijg nog geen spelletjes van tien jaar geleden draaiend onder Parallels (Baldur’s Gate bijvoorbeeld), dus met iets nieuwers probeer ik het maar helemaal niet … Zelfs de helft van de MS-DOS-spellen die ik probeer (onder MS-DOS 6.22 :)) vertikken het, maar dan meestal vanwege “geheugentekort” dat veroorzaakt wordt door die belachelijke manier waarop MS-DOS met geheugen omgaat. Maar goed, dat is een beetje OT:)

”Nikita”

Hangt er vanaf of Microsoft mee gaat werken i.v.m. de activatie van XP… In principe mag je ‘m geloof ik onbeperkt activeren op dezelfde computer, maar Parallels simuleert andere hardware dan dat van de MacBook… Maar je kan het proberen.

Eenvoudige oplossing: geef Parallels geen toegang tot het netwerk …

Bijdrager
    Nikita

Als je XP niet activeert, kapt ‘ie er na 30 dagen gewoon mee. Kan je er niks meer mee. Dus je móet wel activeren. Gelukkig bestaan er ook Corporate versies e.d. die je niet hoeft te activeren, maar die krijgen vervolgens geen toegang meer tot Windows Update. En dan moet je wel weer je netwerk dichtzetten, anders slibt je XP vol met rotzooi :P

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.