16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    DEform

“Crazy” G5 update’s

hoy allemaal,

Ik ben misschien nog maar een jaartje geswitcht, en misschien heb ik de werking van apple nog niet helemaal door, maar ik vind het zo gek, die nieuwe PM G5’s!

De 1,8 en 2 x 2,0 zijn er nog steeds, opeens is er een 2,3, en het nieuwe topmodel is maar 0,2Ghz sneller dan eerst!
    Ok, de FSB is ook goed gestegen, en het video-geheugen ook wel wat, maar ben ik de enige die meer verwachtte??

Bijdrager
    iAgree

Neee we hopen allemaal altijd op veel meer natuurlijk :D

Bijdrager
    lowfi

nee vind het ook triest…

computer van 3000 euro met daarin een videokaart van 2 jaar oud…

maar het is wel een speciale apple videokaart want hij doet dual dvi………

GAAP

Bijdrager
    DEform

Hoezo Low-Fi?

In de 2 x 2,7 zit een gewone 256MB videokaart, de NVIDIA GeForce 6800 Ultra kost nog eens €440 extra!!

Bijdrager
    lowfi

Een radeon 9600 met 256mb koop je al voor 70 euro. Ik vind dat gewoon een rare keuze voor een powermac. Bovendien is het een videokaart van 2 generaties geleden.

Niet iedereen zal idd een geforce 6800 nodig hebben maar dit doet wat tja armzalig aan.

Bijdrager
    Boskabouter

Mijn vermoeden is nog steeds dat ze op WWDC flink gaan uitpakken, ga maar na:
    eerst al een aantal waanzinnige software updates (Final Cut Studio)
    dan Powermac updates en prijsverlagingen
    dan Tiger 29 april
    dan gaat de WWDC beginnen en onze vriend Steve komt het podium op en zegt: tja jongens we hebben jullie de afgelopen maanden veel nieuw spul bezorgt, ik heb niks meer te zeggen, jullie hebben alles al;) dus loop gezellig rond, bekijk alles een beetje en veel plezier:D
    Ik dacht ut niet he;) er staat ook spotlight on innovation, dat zou dus kunnen betekenen nieuw spul, en vermoedelijk spul waar dan alleen de aandacht op gevestigd kan gaan worden, omdat alle andere spul al een aantal maandjes eerder is uitgekomen en dus daar weer de aandacht van weggeëbt is….

Bijdrager
    LuniX

was hier niet al een draadje over?

Moderator
    unSOUND
    ”iMac

In de 2 x 2,7 zit een gewone 256MB videokaart, de NVIDIA GeForce 6800 Ultra kost nog eens €440 extra!!

Nee, in de dual 2,7 zit een 9650… deze heeft wel dual-link DVI, en kan dus een 30″ aansturen.

Bijdrager
    Zweefvliegerke
    ”Boskabouter”

Mijn vermoeden is nog steeds dat ze op WWDC flink gaan uitpakken, ga maar na:
    eerst al een aantal waanzinnige software updates (Final Cut Studio)
    dan Powermac updates en prijsverlagingen
    dan Tiger 29 april
    dan gaat de WWDC beginnen en onze vriend Steve komt het podium op en zegt: tja jongens we hebben jullie de afgelopen maanden veel nieuw spul bezorgt, ik heb niks meer te zeggen, jullie hebben alles al;) dus loop gezellig rond, bekijk alles een beetje en veel plezier:D
    Ik dacht ut niet he;) er staat ook spotlight on innovation, dat zou dus kunnen betekenen nieuw spul, en vermoedelijk spul waar dan alleen de aandacht op gevestigd kan gaan worden, omdat alle andere spul al een aantal maandjes eerder is uitgekomen en dus daar weer de aandacht van weggeëbt is….

bedoel je dat er mss een powerbook g5 komt?:P

die moet toch ooit eens komen he…

Bijdrager
    DEform

Hahah, zou wel leuk zijn als den Steve ons nog een zou verassen/plezieren..
    Maar ik denk het niet, nu ff een paar weekjes de 2,7, en dan snel ff de 3Ghz lanceren of zo, lijkt me onwaarschijnlijk!

Op nieuwere PowerBooks zit ik zelf ook wel te wachten!!

Bijdrager
    Zweefvliegerke

mij lijkt het ook nogal dom om een paar (twee) maanden de 2,7Ghz (en 2,3Ghz) te produceren en dan een beter model uit te brengen… :roll:

Bijdrager
    Esquare
    ”iMac

ben ik de enige die meer verwachtte??

Vast niet, maar de verwachtingen zijn als het om Apple gaat vaak te hoog gespannen. :)

Ik koop ongeveer eens in de drie jaar een nieuwe Mac (ik ken er trouwens veel bij wie dat eerder vier of vijf jaar is). Wat was de snelste die je drie jaar geleden kon kopen? Een 2×1 GHz G4, ongeveer drie keer zo langzaam als de snelste G5 van nu. Als je nog eens drie jaar teruggaat, kom je uit bij een enkelvoudige 450 MHz G4: ruwweg drie keer zo langzaam als die dual van 2002. En nog eens drie jaar eerder (1996) stopte de klok al bij 200 MHz. Kortom: het gemiddelde tempo van de laatste negen jaar is elke drie jaar ongeveer een factor drie sneller.

Dat is ook de vuistregel die ik voor mezelf hanteer: als ik meer snelheid nodig heb (of denk te hebben :wink: ) moet de opvolger van mijn Mac ongeveer een factor drie sneller zijn dan de vorige. Dat wordt dus zoiets als een dual 3.5 GHz, en die verwacht ik niet voor eind 2006/begin 2007.

Bijdrager
    lowfi

Beetje rare vuistregel want dubbel aantal ghz hoeft helemaal neit te betekeken dat je mac ook 2x zo snel is.

Bijdrager
    Esquare
    ”Low-Fi”

Beetje rare vuistregel want dubbel aantal ghz hoeft helemaal neit te betekeken dat je mac ook 2x zo snel is.

Zoals je aan de voorbeelden kunt zien, heb ik er ook rekening mee gehouden dat een G5 (iets) sneller is dan een G4 en dat een DP niet twee keer zo snel is als een SP. Maar een vuistregel is dan ook niet meer dan dat. :)

Bijdrager
    Pim
    ”iMac

Hahah, zou wel leuk zijn als den Steve ons nog een zou verassen

Nou, liever niet…

Bijdrager
    Esquare
    ”Pim”
    ”iMac

Hahah, zou wel leuk zijn als den Steve ons nog een zou verassen

Nou, liever niet…

Precies. Maar dat gaat ook niet gebeuren: de PowerMac-lijn wordt gemiddeld zo eens in de negen maanden ververst. Volgende station: MacWorld, 9 januari 2006.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.