13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    mjpg

Crashende programma’s sinds laatste updates

Sinds ik gisteren de nieuwe security en airport update op mijn Macbook heb geinstalleerd, crashen vrijwel alle programma’s na enkele minuten. Bovendien doet safari erg vreemd; zo staan er allemaal rare tekens in statusbalk en bestaat die niet uit een deel bij het laden van een site. Ook is Itunes meerdere keren achter elkaar gecrashed. Zelfde verhaal met Word. Na een a twee keer opnieuw opstarten van programma’s loopt alles weer redelijk stabiel, maar probleem blijft zich voordoen.

Heb al eerder problemen met Macbook gehad, (niet meer willen opstarten e.d.). Dit in tegenstelling tot mijn oude Ibook G4. Zijn er mensen met vergelijkbare problemen, of beter nog; met een eventuele oplossing?? Het betreft een Macbook uit de allereerste serie, enkele dagen na introductie in NL.

Bijdrager
    Macmaniak

Helaas een en al herkenning. Ik heb hetzelfde.. ben ten einde raad.

Tevens de MacBook van de eerste generatie (altijd wel wat …).

Bijdrager
    fistkikker

Dat het een macbook is heeft er niets mee te maken. Dit is een software probleem.

Eerste is altijd permissies herstellen met het hardeschijfhulpprograma, al helpt dat bijna nooit.
    Tweede is de gewraakte updates opnieuw downloaden (via apple’s download pagina’s) en opnieuw installeren.
    Derde is zwaardere maatregelen (osx er opnieuw op met archive and install) maar lijkt me wat zwaar en waarschijlijk niet nodig. Bij iets vergelijkbaars heeft stap 2 me geholpen.

Bijdrager
    PietjePuk

Of de combo-updater van 10.4.8 erover zwieren. Wil ook helpen.

Bijdrager
    Petje

Het is dus verstandig om de laatste update even uit te stellen, begrijp ik hieruit.
    Of is er iemand die de automatische update met succes heeft geinstaleerd?

Bijdrager
    fistkikker

Ik heb op een viertal macs al jaren standaard meteen de laatste updates en het is één keertje misgegaan met een van de macs, niet met deze update, maar met een voor panther. Laatste update er nog eens over en klaar.

Geen reden om je druk te maken over updates.

Bijdrager
    Petje

Ok! gelukkig dan maar, straks moet ik 8 mac’s updaten, en ik moet er niet aan denken dat de hele zooi hersteld moet worden.

Bijdrager
    N-Freak

Hier op een MacBook Pro ook foutloos geupdate. Ik zou zoals gezegt even kijken of het hersteld kan worden via een combo-update. Of misschien eerst even de permissies proberen te herstellen?

Bijdrager
    maica

Ook ik heb de laatste week (±) problemen met mijn puut. Het verschil is dat ik OS10.3.9 draai op een G4 Quicksilver. Vanaf vandaag wil-tie bijna niets meer doen: mail, disk utility… Permissies repareren zit er dus niet in. Vanaf installatie-cd wordt gezegd dat alles okee is, hardwaretest zegt ook alles okee… Dus ik proberen de laatste software-update opnieuw te installeren maar helaas ook de updater loopt vast. Is er nog een uitweg, dat iemand weet? Of is het een kwestie van al mijn bende backuppen en schoon installeren?

(bij de w: Tiger installeren zit er niet in aangezien ik geen dvd-drive heb… ja ik ben geloof ik wel aan een nieuwe mac toe)

Bijdrager
    Togassa

Helaas in het engels, maar deze site biedt in 90 % van de gevallen hulp.

Bijdrager
    knutselklubb

behoorlijk kt is dit.. volgens mij heb ik hier ook last van die update.
    althan tot nu kan ik photoshop niet meer opnenen bij building twaim menu items stopt hij en komt er een foutrapport! imageready en illustrator doen het wel ook herinstalleren van photoshop had geen zin!
    wat moet ik doen?!

Bijdrager
    Electr0n
    ”maica”

Ook ik heb de laatste week (±) problemen met mijn puut. Het verschil is dat ik OS10.3.9 draai op een G4 Quicksilver. Vanaf vandaag wil-tie bijna niets meer doen: mail, disk utility… Permissies repareren zit er dus niet in. Vanaf installatie-cd wordt gezegd dat alles okee is, hardwaretest zegt ook alles okee… Dus ik proberen de laatste software-update opnieuw te installeren maar helaas ook de updater loopt vast. Is er nog een uitweg, dat iemand weet? Of is het een kwestie van al mijn bende backuppen en schoon installeren?

(bij de w: Tiger installeren zit er niet in aangezien ik geen dvd-drive heb… ja ik ben geloof ik wel aan een nieuwe mac toe)

Je hebt ook Tiger CD versie, zijn in totaal 6 cd’s!

Bijdrager
    maica

Nou een kleine update: ik kwam geen stap verder, moest óf de G4 clean installen, óf e.e.a. upgraden, etcetera (DVD-drive, meer Ram, nieuwe OS) om bijvoorbeeld het CS2 pakket te kunnen draaien, GEDOE :sick: … Daarbij kwam dat ik een achterstallige aangifte toch echt heel erg snel de deur uit moet doen dus wachten op osx in cd-versie per post was ook niet echt een geweldige optie. Werd ook helemaal naar van de comatueuze attitude van m’n mekje :cry:…

Maarr, gelukkig was het gisteren koopzondag en heb ik dan maar een nieuwe imac aangeschaft (dat kon er vanaf gelukkig).

Een Schoon Begin (en van die softwareupdate blijf ik maar even lekker af)!

En nu als een scheet aan die aangifte werken!

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.