5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    J.Baauw

Crash Imac G5

Gisteren na het opstarten van Ichat crashte mijn Imac G5.
    Er verscheen een blauw scherm. Ik heb toen mijn uit knop 5 sec ingehouden om opnieuw op te starten maar er gebeurde nix hij bleef hangen bij het appeltje met de waaier eronder.

Toen de hardware test gedaan na 56 min kwam hij met de mededeling dat er nix mis was.
    daarna op nieuw op gestart en hij deed het ook. Maar na een half uur kwam de melding dat er iets mis was met Entourage enz kon niet meer opstarten ook geen ander Office programma.

En vervolgens zat mijn Mac weer vast. Weer de hardware test gedaan en weer na 57 min de mededeling dat er nix mis was met mijn Mac.
    Maar opstarten doet hij niet meer. Nu als ik hem opstart krijg ik het beeld dat ik 5 sec de uitknop in moet houden om opnieuw op te starten maar dat krijg ik dus iedere keer. in 4 talen.

Iemand een idee????

dan nog een vraagje. Ben nu dus via Firewire alles op mijn PB aan het zetten maar wil graag mijn email ook van mijn imac halen en dus ook adressenbook van mijn imac in mijn PB hoe doe ik dat.

grt en bedankt,
    JNN

Anoniem

Kijk eens of het serienummer van je iMac in onderstaande lijst staat… klinkt nogal logic-board achtig.

http://www.apple.com/support/imac/repairextensionprogram/

Bijdrager
    J.Baauw

Ja hij komt voor in dit serie nummer.

Dus als ik het goed begrijp moet ik hem weg brengen of kan ik het zelf oplossen?

grt,
    JNN

Bijdrager
    blt

Can I determine if my iMac G5 has the component failure and fix it myself?
    No. Apple or an Apple Authorized Service Provider (AASP) must evaluate whether your iMac G5 computer is eligible as part of the program and then conduct the repair.

Wegbrengen dus;)

Anoniem

Euh… dit kun je niet zelf oplossen, vrees ik. De eerste generatie iMac G5’s heeft last van slechte condensatoren op het moederbord (zie plaatje). Wat je moet doen: bel met je dealer/Apple, leg je probleem uit en vraag of ze die dingen op voorraad hebben liggen… en breng hem vervolgens weg/stuur hem op. Als ze een nieuw moederbord op voorraad hebben liggen ben je je Mac een dagje kwijt (was bij mij het geval).

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.