2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    SUQ

Crash Apple Imac G4

Hallo Allemaal,

Al een tijd begon de Imac steeds trager te worden en was al begonnen met backups maken van bestanden. Het afsluiten duurde 5 minuten en opstarten werd ook steeds langer. Ook backups maken duurde soms 10 minuten voor een word bestandje!!!
    Ook gaf hij aan dat ie 65 gb in gebruik had van de 80 gb. Dit is echt onmogelijk! Heb alles nagerekend.

Vandaag startte hij dus helemaal niet meer op en kreeg ik uiteindelijk dit te zien:

md importserver (188) could not create DiskArb session or approval session
    disk 9 i/0 error.
    USBF: 623.538 Apple USB OHCI

Iemand een idee wat er aan de hand is?
    Nu zegt mij dit dus helemaal niets, maar mijn vraag is dus aan jullie of er opties zijn om hem weer aan de praat te krijgen zonder verlies van gegevens.
    Ik kon de lade ook niet openkrijgen dus heb ik dit maar handmatig gedaan en bij de software restore zegt ie dus dat hij alles wist. Kan dit anders??

——
    inmiddels heb ik software restore laten lopen.
    Bij cd 6 kreeg ik de melding:

Sofware restore could not restore the restricted- segment image reading block 0000B6D0 -36
    The restore failed. the volume “Macintosh HD” may be unusable.
    Als ik de mac nu opstart zie ik in het midden een mapje met een knipperend gezichtje en een vraagteken.

is ie dood? :( hellup

Ik weet niet of er toevallig toch iemand is die weet wat ik hiermee aanmoet…Ik wil er ook nog even bij vermelden dat de Imac raar ging doen na de laatste update!

Bijdrager
    francisp

als hij zegt dat het volume “unusable” is wil dit wellicht zeggen dat de harde schijf kapot is
    correct me if i’m wrong

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.