5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Macian

Crash

Wat is nu een van de beste applicaties die er voor zorgt dat je systeem lekker blijft draaien?
    Op het moment gebruik ik TechTool Pro 4 & sterMachineLite, maar toch heb ik het idee als ik een van die tools gebruik dat het er niet beter op word. Zijn er andre aanraders om het systeem lekkerder te laten lopen?Soms is het systeem traaaaaag, en blijft het nog wel eens eventjes hangen. Als jullie aanraders hebben hoor ik het graag, tips en suggesties zijn ook van harte welcome:P

Thanks Macian

G4 MD 1000mhz 2GB ram
    G5 iMac 1GB ram

Bijdrager
    DEform

Just OsX!

Bijdrager
    Xserve

wist nie dat zoiets bestond voor mac.
    en dat dat nodig was.

Bijdrager
    apple freak

Die programma’s zorgen er alleen maar voor dat je de ingebouwde tooltjes van os x zelf kunt activeren.

Normaalgesproken zet os x die tooltjes ’s nachts aan. met die programmatjes kan je het zelf activeren.

Bijdrager
    JeePee
    ”apple

Die programma’s zorgen er alleen maar voor dat je de ingebouwde tooltjes van os x zelf kunt activeren.

Normaalgesproken zet os x die tooltjes ’s nachts aan. met die programmatjes kan je het zelf activeren.

Onzin, SterMachine maakt inderdaad gebruik van ingebouwde tools en maakt het makkelijk om ze te hanteren, maar ’s nachts worden alleen wat logs weggegooid en verder helemaal niets. TechTool Pro 4 doet toch echt iets heel anders, niets daarvan zit al ingebouwd.

SterMachine en andere onderhoudsprogramma’s moet je weten te gebruiken, want sommige functies moet je alleen gebruiken, wanneer het echt noodzakelijk is, anders kan het zelfs vervelend werken. Wellicht is dit bij jou het geval, Macian.
    Vooral het gebruik van het herstellen van permissies en het verwijderen van de daily-, weekly-, en monthly-logs. Caches legen, kan soms problemen oplossen, maar kan ook vertragen, omdat ze bijvoorbeeld helpen reeds bezochte pagina’s sneller te openen.
    TechTool Pro 4 heeft ook allerlei opties, maar wanneer je het automatisch de conditie van je Mac laat testen, een beveiligingsfile laat maken, etc. en alles om de zoveel tijd, dan vertraagt dat natuurlijk ook af en toe. Het onderhoud/maintenance van TechTool Pro 4 is vergelijkbaar met het herstellen van de directory zoals DiskWarrior het doet. De directory is belangrijk, hierin staat allerlei info over files, van levensbelang voor het systeem. Het herstellen hiervan kan de meest vreemde problemen oplossen (weet ik uit eigen ervaring), maar dankzij Journaling File System worden foutjes in de directory sterk beperkt (dit houdt echter niet in dat ze niet ontstaan). Het defragmenteren met TTP4 is veel minder noodzakelijk en levert vrijwel geen merkbare versnelling op.

Ik zou eerder denken aan programmaatjes die je geïnstalleerd hebt, die zorgen vaak voor vertraging of problemen. Wat heb je dus geïnstalleerd of geïnstalleerd gehad?:|

Hoe zit het met vrije schijfruimte? Wat vertraagt je systeem? Draai ActiviteitenWeergave eens en kijk wat je CPU in beslag neemt.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.