6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    citrolotus

crash?

Hallo, ik ben sinds een jaar in het bezit van een Imac G5.
    Ben daar zeer tevreden over.
    Vandaag probeerde ik een externe harddisk ( laCie) aan te sluiten. Eerst had ik de software die was bijgeleverd proberen te installeren maar dat lukte niet. Leverancier gebeld en die vertelde dat ik de disk gewoon via de firewirekabel moest aansluiten. Dit gedaan maar de laCie werd niet gezien daarna de powerusbkabel aangsloten en daarna werd het beeld zwart. De ventilator hoorde ik nog wel, verder niets meer. Mac uitgezet en weer opnieuw gestart. Geen bijzh. Ook geen melding van een ernstige fout oid. Alle programma’s deden het gewoon mijn inziens.
    Alleen geen internet en mail meer. Volgens de mac is er geen verbinding . Volgens Multikabel is het modem online. Ik heb ook nooit eerder problemen gehad met de verbinding.

Heb ik een probleem of niet?

Alvast voor de moeite van het antwoorden.

gr.
    Harry

Bijdrager
    LEXY

Volgens mij heb je twee problemen.

Bijdrager
    citrolotus

ja, bedankt

Bijdrager
    LEXY

Heb je de LaCie al aangesloten op de compu waar vanaf je deze berichtjes plaatst?

Bijdrager
    citrolotus

nee, ik ben nu op mijn werk. pc dus

Bijdrager
    LEXY

Mijn FireWire disk weigert ook weleens te verschijnen op het bureaublad. Nog een keer aan en uit zetten van de schijf is dan genoeg om het wel te laten lukken.
    Misschien moet jij eerst nog wat formatteren. Pak de handleiding er ff bij.
    Start Schijfhulpprogramma aans op en kijk of ie dan wel te zien is.
    Maar misschien is ie ook wel gewoon defect.
    Vwb je internet probleem, kijk eens in je netwerk instellingen of daar alles nog goed staat.
    Succes.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.