13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    jspr

.CR2 (Camera Raw) formaat in Photoshop CS bewerken

Ik wil graag de Camera Raw files in Photoshop CS openen, maar zelfs na het importeren van de Camera Raw file format plugin werkt het nog steeds niet.

Is het aan te raden om de Camera Raw files in Photoshop te bewerken of kan ik dit beter doen met Photoshop Lightroom? Ik heb het programma van Canon: Digital Photo Professional, maar ik vind het nog niet zo prettig werken.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    n8n

dit misschien, staat bij voor bridge maar misschien ook met Ps omdat het een suite is.

er staat ook

Success with Bridge
    A quick note on Adobe Bridge… If you download the latest version of Camera Raw plug-in (v 3.2) and put it here:

/Library/Application Support/Adobe/Plug-Ins/CS2/File Formats/Camera Raw.plugin

You can view Canon 5D .CR2 files in Bridge. When I first tested this it didn’t work. After a restart it did…

hier* de nieuwste versie van adobe met uitleg (Engels)

edit: *link aangepast

misschien helpt het even opnieuw in te loggen na de installatie

Bijdrager
    pt

volgens mij bestaat er geen .CR2 RAW plugin voor CS, pas vanaf CS2 hetgeen natuurlijk niet leuk is van Adobe.

Bijdrager
    jspr
    ”jspr”

…maar zelfs na het importeren van de Camera Raw file format plugin werkt het nog steeds niet…!

Dat heb ik dus al geprobeerd, maar het werkt gewoon niet. Photoshop geeft deze melding:

Bijdrager
    n8n

sorry vraag me niet hoe maar ik dacht dat het CS2 betrof :oops:

edit, goedmakertje
    2 freeware raw converters, beide beweren (bijna) alle soorten raw te converteren en de laatste kan iig meerdere foto’s achter elkaar converteren. Gebeurt dat iig automatisch, dus misschien een alternatief

1
    2

Bijdrager
    Freek.

jspr, je hebt toch de Canon 400D? Mocht je nog met de eerste Photoshop CS versie werken: dan ondersteund CameraRaw het bestandsformaat niet, daarvoor moet je, als je de juiste en laatste plugin geïnstalleerd hebt, Photoshop CS2 voor hebben. Aardigheidje van Adobe, tis niet anders.

Bijdrager
    pt

een van de beste raw-processors – capure one – krijg je gratis (light license) bij een Extreme III geheugen kaart van Sandisk. Die heb je toch nooit teveel.
    Zie: http://www.captureone.com

(PS nummer zit in doosje, op de buitenkant staat niet dat het er in zit, domme Sandisk)

Bijdrager
    jspr

Cool dat gaan we eens proberen!

*Lekker cd’tje geeft Sandisk er trouwens bij. Zo’n mini cd schijfje die je dus never in je Mac kan stoppen tenzij je een PowerMac/MacPro hebt met lade.

Bijdrager
    AdobeTon

Je kunt ook de DNG converter downloaden bij Adobe.
    Via de DNG converter kun je alle camera raw bestanden converteren die door de meest recente Camera Raw plug-in worden ondersteund.
    Die je vervolgens kunt openen in CS, CS2, CS3…

vriendelijke groeten,

Ton

Bijdrager
    jspr

Die .CR2 files gaan prima in Lightroom, maar ik wil het ook met Photoshop kunnen.

Bijdrager
    AdobeTon

DNG files kun je in Photoshop openen.
    Dus wanneer je de .CR2 converteerd naar DNG moet het lukken.

Bijdrager
    jspr

Ik heb de plugin geïnstalleerd in Photoshop CS en via de DNG converter de .CR2 files omgezet naar .dng.

Echter krijg ik weer die zelfde melding in Photoshop CS.

Bijdrager
    n8n
    ”jspr”

Ik heb de plugin geïnstalleerd in Photoshop CS en via de DNG converter de .CR2 files omgezet naar .dng.

Echter krijg ik weer die zelfde melding in Photoshop CS.

heb je mijn converters al geprobeerd, dat je ze daarmee misschien tegelijk om kan zetten naar een ander raw formaat f .tiff om kan zetten

anders misschien via iPhoto icm automator

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.