6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    OMT-fan

CPU temperatuur iMac i7 2010

iMac (i7 27inch 2.8GHz) wordt erg warm linksboven
    Activiteitenweergave geeft aan: CPU 98% ongebruikt.
    Desondanks een temperatuur van 92 graden.

Iemand een idee wat hier aan de hand is?

Bijdrager
    Furbz

Wat zegt je activiteitenweergave?
    Welke bronnen worden gebruikt en hoeveel?

Bijdrager
    fred44nl

ik zit een beetje aan stof te denken.
    de iMac is inmiddels 7 jaar oud en dan is er al heel wat lucht, met stof doorheen gegaan.

Moderator
    Mac Daddy

Zit de CPU linksboven bij een iMac of is dat waar hij de warmte afvoert? De CPU zit toch ergens in het midden? Voelt ie daar heter aan?

Maar wat er aan de hand is, is dat je Mac nu heel heet is. Als ie te heet wordt, dan zal ie vanzelf uitslaan. Maar als je inderdaad nu weinig aan het doen, is het inderdaad niet goed. Mijn eerste vermoeden is dan ook de koeling die niet meer goed werkt. Misschien teveel stof erin?

Ik zou hem eerst eens even uitzetten en laten afkoelen en dan weer aanzetten. Word ie dan weer zo heet, dan maar eens openmaken en kijken of er ergens stof heeft opgehoopt. Het zou uiteraard ook dieper kunnen zitten en dat de koelingspasta is vergaan.

Bijdrager
    OMT-fan

Probleem (deels) opgelost.
    Een zwaar rekenprogramma blijkt de boosdoener. Uitgezet en nu is de temperatuur 52 graden.
    Zal nog wel een keer de raad ter hand nemen om stof te (laten) verwijderen uit de Mac.
    Bedankt voor de hulp!

Sleutelbeheerder
    Night

Ja dat is sowieso verstandig om af en toe te (laten) doen; bij mij staan de temperaturen bij normaal gebruik (minstens 20 programma’s open en veel grafisch werk) op gemiddeld 37°C.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.