6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    mini11

CPU Gebruik tijdens renderen

Beste,

Ik weet niet of mijn vraag hier geheel juist geplaatst staat.

Ik render geregeld 3d afbeeldingen en video’s met Kerkythea. Deze heeft de mogelijkheid om over beide kernen van mijn processor (Macbook, intel duo 2.16Ghz) te renderen. Als ik dat niet doe en mijn CPU gebruik monitor komt deze vanzelfsprekend niet boven 50%.

Als ik render over beide kernen gaat het percentage inactieve CPU naar beneden en draait hij de volle 100%. 97 % Gebruiker en 3% systeem.

Dit scheelt een berg in ‘rendertijd’.

Maar mijn vraag is of dit nu schadelijk is / kan zijn voor zo’n MacBook. Tevens hou ik met Fan Control het toerental en temperatuur in de gaten.

*Aanvulling, temperatuur komt niet boven de 85 graden Celcius.

Ik ben belangstellend voor eventuele reacties

Bijdrager
    Hansi2124

Het makkelijke van een Mac is dat hij zelf alles regelt. Fan Control is volgens mij een overbodige app. Als je Mac het niet aan kan, stopt hij uit zichzelf…..

Bijdrager
    mini11

@Hansi2124

Dat is eigenlijk enkel om te monitoren

Bijdrager
    johnkeates

Er gaat niks mis zolang je de hardware automatisch laat werken. Kan dus geen kwaad.

Bijdrager
    sven-

Bij Core2Duo, Core2Quad etc. (meerdere kernen dus) betekent 100% één kern volledig in gebruik (bij Activiteitenweergave in ieder geval).

In geval van TS zou volledig gebruik van capaciteit (2 kernen) 200% moeten weergeven…en niet 100% ??

Moderator
    unSOUND

Niet in het overzicht, daar betekend 100% gewoon 100% van alle aanwezige cores.

Maar hierover heeft onlangs nog een topic gelopen, en de conclusie is eigenlijk dat het niet schadelijk is….

Renderen schadelijk?

Daarom krijgt dit topic dus een slotje, en kunnen eventuele vervolgvragen daar gesteld worden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.