4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    roelboekel.nl

cPDF probleempje met instant focus

Ik heb twee vragen c.q. probleempjes met instant focus. Ik heb nu de 30 trail draaien, en alles loopt wel. Nu heb ik een bestaande pdf geimporteerd in indesign en opgeslagen als cPDF. Nu geeft hij aan bij de verwerking hij 1 error heeft en 5 warnings.

Nu is mijn vraag, waar kan ik zien wat die error en warnings zijn, en als twee wat ik daar aan kan doen. Heb immers niet meer gedaan alleen een pdf geimporteerd. Of ligt het aan de geimporteerde pdf en kan ik er verder niks aan doen.

Ben benieuwd,

Groet Roel

Bijdrager
    Fabio

cpdf is niets meer of minder dan een garbage-in/garbage-out principe. maw, als de bron niet goed is wordt de pdf dat ook niet.

je kunt een cpdf reviewen, daarin kun je op het kruisje klikken dat voor de foutmelding staat. je krijgt dan het document te zien met een gekleurd kadertje rond de boosdoener. in het report staat ook omschreven wat er niet goed is (resolutie, fonts, kleurruimte etc.)

post anders je melding(en) eens, is misschien wat makkelijker:)

Bijdrager
    roelboekel.nl

Het hangt af van welke queues ik kies, maar daar gaat het nu eigenlijk niet om, kies ik er een, waar geen fouten in ziitten, krijg ik gewoon de volgende melding:

Kies ik een andere, waardoor hij niet goed is, krijg ik het volgende:

Waar kan ik dan de foutmeldingen zien?

Ander bijkomendheidje is wanneer ik een cpdf maak, ik wittelijnen om mijn tekst heeb krijg, als gewoon een export pdf doe in inDesign krijg ik een op het oog betere pdf, Waar kan dat aan liggen?

Fout: (cpdf)

Goed: (normale pdf)

Groet Roel

Bijdrager
    Fabio

als een pdf gecertificeerd is en je kleurscheidingen kloppen is er niets aan de hand. de weergave is inderdaad nogal eens om van te schrikken :lol:

als je in het getoonde venster op ‘review’ klikt, zal acrobat het betreffende document openen voor je en het logbestand tonen. daarin staan de meldingen opgesomd (evenals alle info over kleurruimtes, fonts, resoluties etc). in acrobat staan dan als het goed is twee vensters open; een met de pdf en een met het logbestand. in dit laatste venster kun je dus op het kruisje voor de melding klikken zodat je in beeld krijgt wat er niet goed is in het pdf-document.

edit:
    als je geen foutmelding hebt kun je dus op ‘accept pdf and continue’ klikken, dan wordt het bestand verder verwerkt en als het goed is opgeslagen op de door jouw van tevoren aangegeven plek.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.