7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Kyokushinkai

cPDF error: Text does not knock out (3x)

Ik kreeg dus de error: Text does not knock out (3x).

Ik heb een tijd ziten prutsen met de Xpress instellingen en heb uiteindelijk onder voorkeuren > trapping > Ignore light uitgezet en Knock out op 100% gezet. Ik krijg nu geen error meer, maar zijn deze instellingen wel goed zo? En wat houdt die error precies in?

Heeft iemand nog goede tips m.b.t. het maken van een cPDF?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    WOZ

Ja, niet aan de standaard trapping-voorkeuren van je opmaakprogramma komen als je niet helemaal zeker weet wat je doet :wink:

Je tekst was gekleurd, en niet zwart neem ik aan?
    Of had je witte teksten?

Bijdrager
    Kyokushinkai
    ”WOZ”

Ja, niet aan de standaard trapping-voorkeuren van je opmaakprogramma komen als je niet helemaal zeker weet wat je doet :wink:

Je tekst was gekleurd, en niet zwart neem ik aan?
    Of had je witte teksten?

Witte teksten inderdaad. Het geheel is een zwart/wit advertentie. Het heeft iets met het uitsparen van de tekst te maken zeker?

Bijdrager
    Sasja

Het betekent inderdaad dat je tekst niet uitgespaard is. Als de tekst wit is en de ondergrond zwart moet de tekst op uitsparing staan bij kleuroverlap. Het menu kleuroverlap is te vinden onder vensters.

Bijdrager
    Kyokushinkai
    ”Sasja”

Het betekent inderdaad dat je tekst niet uitgespaard is. Als de tekst wit is en de ondergrond zwart moet de tekst op uitsparing staan bij kleuroverlap. Het menu kleuroverlap is te vinden onder vensters.

Dat heb ik ook gedaan. Toch kreeg ik die errors. Na het veranderen van de instellingen niet meer. :?

Bijdrager
    Sasja

Da’s vreemd. Aan de trapping van Quark heb ik eigenlijk nooit wat veranderd.

Bijdrager
    WOZ

Probeer je instellingen terug op default te zetten. Dan kon dit ook niet gebeuren.

Volgens mij ben jij erg blij met deze waarschuwing in InstantPDF? Het was niet goed gekomen als het zo werd gedrukt… :wink:

Je kunt altijd je pdf bekijken in Acrobat met ‘Geavanceerd’ ‘overdruk simuleren’. Dan was je witte tekst weggevallen. Of bekijk de losse kleurplaten in Acrobat.

Misschien heb je per ongeluk het tekstkader op ‘transparant’ staan.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.