8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    fanatic

Coverflow toont albums met alle liedjes apart

Is dit een bug of niet

Ik heb bijvoorbeeld een album met de naam Hitzone 46

Maar als ik deze in Coverflow weergave in iTunes laat weergeven met “Album”

Dan zie ik alle liedjes apart met elke artiest apart.

Ik kan ze alleen samenvoegen als een verzameling maar als ik dit bij nog een album doe komen die in dezelfde map als Hitzone. Dus als ik dat bij Hitzone 45 ook doe dan staat die ook in de map verzameling met Hitzone 46 :? :?

Kan dat niet apart?

Ik heb volgens mij al alles geprobeerd

Lid
    Pepperonie

Dat komt omdat het als volgt is op gebouwd:
    artiestalbum -> album -> nummer

Je zou van albumartiest various artists kunnen maken, en dan is je probleem opgelost.

Bijdrager
    fanatic

en hoe doe je dat?

Bijdrager
    Duplotrein

selecteer de nummers en toets cmd + i. nu kun je voor al deze nummers de albumartiest aanpassen;)

Bijdrager
    fanatic

ah zo bedankt en het werkt ook nog :D:D

cheers Duplotrein :D:D

Bijdrager
    Jippie

Wat ik wel vervelend vind is dat Coverflow de albumartiest weergeeft als zowel artiest als albumartiest zijn ingevuld. Je krijgt dan bij elke track ‘various artists’ ipv de artiest. Als je het veld ‘albumartiest’ vervolgens leeg maakt geeft Coverflow weer voor elke track van het album een aparte cover te zien, maar geeft het wél de artiest weer. Het blijft dus kiezen uit twee ‘kwaden’. In coverflow zou imho de artiest prioriteit moeten krijgen over albumartiest waar het de weergave betreft. Ik wil de artiest kunnen zien én maar één cover per album in coverflow.

Bijdrager
    JDVM

Dat kan toch niet: hoe kan een album met verschillende artiesten nou één artiest onder het plaatje laten zien? Welke artiest moet iTunes dan kiezen? De album-artiest is het enige wat het hele album deelt (en album, jaar enz. natuurlijk).

Bijdrager
    Jippie

Mee eens, maar ik zou het mooi vinden als het te realiseren zou zijn om bij het bladeren ‘various artists’ weer te geven en bij het afspelen de artiest. Ik ben echter geen programmeur en het is nu ook weer geen probleem. En je zou dán weer het ‘probleem’ krijgen dat je alleen van album naar album kunt bladeren. Zucht….life is not easy…

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.