5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    strigoi

Coverflow scramble

In zowel Mac OS X 10.6.4 als in iTunes heb ik bij het coverflow effect als ik heen en weer scroll een ‘scramble’ door het midden van afbeeldingen zitten. Dus afgebroken afbeeldingen en beetje storen en pas als het beeld stilstaat is de afbeelding weer compleet. Geloof dat het bij de nieuwe update van het systeem of iTunes is gekomen maar weet het niet zeker. Hoe kom ik er vanaf?

MacBook Pro 15″ mid 2007 2.4 Ghz 8600M 256MB DDR3 7200RPM HD

Bijdrager
    strigoi

PS
    Ik zie dat het echt een bepaalde ‘balk’ op het scherm is dat deze ‘scramble’ doet.. Als ik Finder / iTunes venster lager zet of dus vlak bij doc dan heeft coverflow nergens last van. Het is een balk waarin dit effect niet loopt van ongeveer 3 cm dik en begin 5 cm onder de rand van het scherm.. Wederom aankomende problemen met de videokaart? Deze is namelijk al een keer vervangen (complete logic board).

PS PS
    Na een reboot werkt alles weer naar behoren. Ik had voor dit probleem op kwam nog een uur Heroes of Newerth gedaan (game). Opvallend is dat naarmate ik speel mijn Frames per Second afnemen. Dus spel #1 Gemiddelde FPS 45 spel #2 Gemiddelde FPS 30. En na het afsluiten van dit alles doet Coverflow raar. Videokaart overhit?

Bijdrager
    Retyro

Geen idee hoe het komt

heel toevallig had ik gisteren hetzelfde probleem, opgelost door itunes opnieuw op te starten.

Laat dit een goede les zijn voor de toekomst. Pas vragen nadat je hebt gereboot want dat kan vaak wonderen verrichten.:razz:

Bijdrager
    strigoi
    Retyro op 29 juni 2010

Geen idee hoe het komt
    heel toevallig had ik gisteren hetzelfde probleem, opgelost door itunes opnieuw op te starten.
    Laat dit een goede les zijn voor de toekomst. Pas vragen nadat je hebt gereboot want dat kan vaak wonderen verrichten.:razz:

Toch blijft het euvel voorkomen na het spelen van Heroes of Newerth of een andere game waarbij de grafische kaart voor een periode van ruim een uur zwaar belast wordt.. Volgens mij een reboot voor normale iTunes na gamen lijkt me niet geheel normaal.

Bijdrager
    Retyro

Nee lijkt me inderdaad niet normaal, lijkt dan idd wel op een probleem met de videokaart.
    maar ik heb er niet genoeg verstand van om te zeggen wat het nou precies kan zijn.

Zelf heb ik er overigens geen last meer van maar ik kan wel even proberen om een zware game te spelen en kijken wat het effect is.

Edit: Heb even de graka flink laten werken maar ik heb nergens last van, coverflow loopt alleen iets trager maar dat is niet eens storend.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.