6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Factorij

Cover Flow geen afbeelding

Geen belangrijke vraag maar wel irritant: de hoesafbeelding van sommige albums verschijnt om de een of andere reden in Cover Flow alleen met de standaard-afbeelding (muzieknoot) en niet als afbeelding. Dacht eerst dat dit ‘probleem’ enkel bij geconverteerde Flac-nummers voorkwam maar dat is niet zo. Album wissen en weer toevoegen helpt niet. Handmatig toevoegen ook niet. Album illustraties ophalen ook niet. Wat wel?:?:

Bijdrager
    Ir.Bob

Gebruik je misschien een bestandformaat wat geen metadata ondersteund? (b.v. iets als .wav)

Sleutelbeheerder
    Night

Staat de afbeelding wel als ‘gewoon plaatje’ bij de Album art?

Bijdrager
    korsvantilburg

Je kan ook proberen om een plaatje van het album op google op te zoeken en dan bij het album op ‘toon info’ klikken, daar kan je dan de afbeelding invoegen. Moet je de afbeelding wel eerst opslaan vanaf google.

Lukt bij mij altijd

Bijdrager
    1984
    Factorij op 28 juli 2013

Wat wel?:?:

Herstart je Mac eens. als je dat nog niet gedaan had.

Bijdrager
    Factorij

Dank allemaal. Plaatjes zelf copy-paste vanaf het Net helpt ook niet en herstarten evenmin. Het lijkt er inderdaad op dat dit enkel voorkomt bij wav-bestanden, meestal geconverteerd vanuit Flac mbv XLD. Dat programma kan ander uitvoerformaten aan, zoals AIFF, PCM, MPEG 4-AAC, Apple Lossless, Lame MP3, Opus enz. Zegt mij allemaal niet erg veel maar belangrijkste is natuurlijk wel dat ik de bestanden kan blijven afspelen, op de iPod, iPhone of waar dan ook. Welk formaat zou ik moeten kiezen? Of kun je WAV-bestanden bewerken zodat ze wél metadata ondersteunen?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.