7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    thds

Corrupte video bestanden

Beste,

Gisteren is mijn macbook pro uitgevallen door een lege batterij.
    Na mijn computer opnieuw te hebben opgestart bleken de 6 video bestanden (MPEG-4) die op mijn bureaublad stonden corrupt te zijn geworden.
    Ik krijg de melding: ” het is geen film bestand “.
    De bewerkingsdatum van deze bestanden is ook gewijzigd naar de tijd dat de computer is opgestart.

Weten jullie een manier om deze bestanden te herstellen/recupereren ?

Ik werk nog met Snow Leopard.

Vriendelijke groet.

Bijdrager
    TheBigZ

Terugzetten uit je Time Machine backup.

Bijdrager
    thds

Spijtig genoeg staan de betreffende bestanden niet op de Time Machine back-up

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Probeer ze eens te openen met VLC. Die mediaspeler heeft een ingebouwde ”repair’ functie.

Bijdrager
    thds

Met VLC willen ze ook niet open.
    foutmelding: “De structuur kon niet worden gedetecteerd. zie het logboek voor details”.
    Waar wordt het logboek ergens opgeslagen ?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Klik in VLC op het ‘venster’ menu en dan ‘berichten’. Misschien vindt je daar wat meer info.
    De foutmelding van VLC geeft aan dat de ‘headers’ van de bestanden corrupt zijn waardoor VLC niet meer kan zien om wat voor formaat het gaat. De film zelf is mogelijk nog ongeschonden. Dit kun je zien aan de preview in het icon. Als die nog goed is, is de film zelf dat waarschijnlijk ook. Dus ga eens op zoek naar een of andere “video repair utility”. Die zullen wel niet gratis zijn natuurlijk maar als deze video’s echt belangrijk zijn…

Bijdrager
    thds

Uit het logbestand word ik niet veel wijzer ik zet hier onder even de rode lijntjes ter referentie.

mp4 error: MP4 plugin discarded (no moov,foov,moof box)
    es error: cannot peek
    ps error: cannot peek
    mjpeg error: cannot peek
    mpgv error: cannot peek
    main error: no suitable demux module for `file…..

Ik heb een paar “video repair utility’s ” (demo’s) gebruikt maar zonder resultaat.
    De video’s waren ook niet zo belangrijk.
    Maar toch bedankt.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.