9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    StarX

Corrupte .MKV?

Ik heb een aantal .mkv bestanden die ik met geen enkel programma afgespeeld krijg.

VLC stopt na 8 seconden, QT geeft het ook na zo’n 8 seconden op, preview van ’t zelfde en mPlayer toont na een tijdje een wit scherm.
    Als ik probeer te converteren via handbrake, converteert hij maar die 8 werkende seconden ookal toont hij in ’t begin aan dat het bestand 48min duurt.

’t Is een 720p bestand, voorheen nooit problemen mee gehad, noch met .mkv-bestanden, noch met 720p of zelfs 1080p… Op een MBP C2D unibody (2,5GHz)

Iemand die soelaas kan brengen?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    arri

je zegt het zelf al: corrupt bestand.

je zou nog kunnen proberen om in QuickTime Player 7 (pro) de H264 en AAC tracks te ‘extracten’ (in Properties – ?+J window) en pasten naar nieuwe movie en die te exporteren naar Mpeg4 met Passthrough voor zowel Video als audio (om re-encoding tegen te gaan).

dan worden de a/v-streams ge-remuxed naar mpeg4-container, wat misschien corrupte time-codes kan fixen?

(long shot..)

Bijdrager
    StarX

Ik vond het raar dat ze allemaal corrupt zouden zijn…

Wat me ook wel opviel, misschien doet dit er niet toe, maar onderstaand venster kwam na een paar seconden tevoorschijn, OK klikken was genoeg om het bestand wat verder te laten spelen, maar elke keer begon hij dan terug van het begin.

PS: Ik gebruik QT X dus kan ik jouw methode niet uitproberen… toch bedankt!

Geblokkeerd
    Bento

Heb je al geprobeerd de bestanden af te spelen zonder .srt file?

Bijdrager
    poing

Of gewoon een andere torrent downloaden.

Bijdrager
    Lauwrence

Codecs updaten wellicht…

Bijdrager
    StarX

En hoe doe je dat? Of waar vind je die?

Bijdrager
    CedricH

Dat kan ook een fout bij het downloaden zijn, ik heb het deze week ook voor de eerste keer gehad. Inderdaad misschien eens een andere torrent downloaden of dezelfde opnieuw downloaden

Bijdrager
    arri

lijkt op een foutje in de subtitle parser/renderer.. blijkbaar heeft die .srt een onduidelijk encoding.
    probeer die eens te openen in TextEdit, en te saven naar nieuw (plain text) bestand.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.