6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    v12

corrupte map deleten: hoe?

Wie heeft nog een tip hoe ik corrupte mapjes kan deleten?

Ik heb er 2:
    1. kan ik nog wel rondschuiven en een andere naam kan geven maar niet verwijderen (“in gebruik”)
    2. alleen de naam is zichtbaar (geen icoon); deze staat op het bureaublad en belazert de hele boel, bij elke beweging, klik of actie gaat de machine tokkelen; deze krijg ik niet verplaatst (“fout 5”)

Vermoedelijk komen ze van een usb-stick en zaten ze in de prullemand. Bij het legen kwam er de boodschap dat het niet ging waarna ik deze mappen op het bureaublad heb gezet.

Wat ik al gedaan heb:
    -leeg prullemand veilig
    -safe boot
    -disk utility: repair permissions en repair HD
    -nieuwe map aangemaakt met dezelfde naam om de plaats in te nemen (mislukt)

Wat kan ik nog meer doen?

machine: iMac (schemerlamp) met OS 10.3.9

Bijdrager
    Xigh

Gewoon herstarten?
    Ik heb een keer hetzelfde gehad en toen uiteindelijk Limewire gebruikt om het te verwijderen.
    Wat ik dus als tip kan geven is Limewire installeren en dan de mappen in de gedeelde map van Limewire zetten. Vervolgens ga je in Limewire naar de bibliotheek, selecteer je je map(pen) en druk je op de delete en klikt dan op “Verwijderen”. Worked for me.

Bijdrager
    v12

Herstarten heb ik al diverse keren gedaan (duurt een eeuwigheid voor het bureaublad opgebouwd is).

De Limewire-truc heb ik meteen geprobeerd, maar lijkt niet te werken bij een map…(?)
    Bovendien kan ik 1 map niet verplaatsen

zenx anyway

Bijdrager
    madcat

waarschijnlijk heeft een programma nog een bestand of directory in gebruik, controleer met de terminal gewoon of er nog bestanden in zitten en zo nee “rmdir <dir>”

Bijdrager
    lowfi

of

[code:1:901eae6252]
    rm -r dirname[/code:1:901eae6252]

eventueel met een sudo ervoor nog;)

Moderator
    unSOUND

Andere optie is nog om de Machine op te starten in FireWire modus, en dan het bestand vanaf een andere Mac te wissen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.