14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    drscsi

Corrupte bestanden na vastloper fileserver.

Server:
    G4/400/1Gb ram
    Os 9.1/ApplshareIP 6.3.3
    Atto Scsi kaart/Arena SilverII Raid

Clients:
    24 stuks variërend van Os 9.1 tot 9.2.2.

Onze server liep dus gisteren vast (gebeurt niet vaak, maar elke keer is 1 keer teveel). De cursor reageerde nog wel op de muis, maar niet meer op mouseclicks. De clients konden nog wel bestanden bewaren en kopieren, maar dan op een zeer lage snelheid. Harde herstart was de enige mogelijkheid.
    Nu zijn dus een groot aantal bestanden beschadigd. Xpress bestanden zijn nog wel te openen en door alles in een nieuw document te plakken te redden. Illustrator documenten zijn soms te redden door de PsHeader uit een ander document erin te kopiëren. Maar de beschadigde Photoshop bestanden zijn met geen mogelijkheid meer te openen.

De enige wijziging in de laatste maanden aan de server is het bijplaatsen van 512 Mb ram.
    Als de server vastliep met 512 Mb dan waren er nooit bestanden beschadigd.
    Met een vastloper met 1Gb ram dus wel.

Kan het zo zijn dat, omdat de serversoftware nu meer cache kan gebruiken dat hij bij een vastloper niet meer de kans krijgt om zijn cache netjes te legen en dus alle bestanden die in de cache staan beschadigd raken?

Bijdrager
    Urbin Design

[mod:fc58c1862a=”Urbin”]Ik heb dit in Het OS gezet i.v.m meerdere mogenlijkheden. zelf heb ik geen oplossing voor je. :oops: [/mod:fc58c1862a]

Bijdrager
    remier

Da’s een vette bug in OSX, als ik hier bijvoorbeeld mijn Windows C (C$) schijf mount en dan vervolgens mijn windows bak uit zet zonder eerst de gemount schijf onder OSX te verbreken hangt ALLES, dat venster met Appeltje + Option + Esc kan je niet eens meer oproepen etc.
    Ik ga hem nu ook ff aanmelden als bug, want zelf wordt ik er ook schijt ziek van :evil:

Bijdrager
    Andre

Wij hebben het zelfde probleem met ASIP 6.3.3
    Gisteren 4 keer:(

Server hangt… Meestal een totale Freeze.
    Je kan het merken doordat de clients gaan klagen over de trage server.

Aantal Clients is ongeveer 75

Ben benieuwd wat de antwoorden zijn, want we hebben de afgelopen jaren hebben we alles geprobeert.

Bijdrager
    remier

Zo ff gepost bij de “bugtracker” :

3312873
    Whole OSX hangs while a mounted networkdrive isn’t available anymore
    02-Jul-2003 10:45 AM
    Serious Bug
    Open/Analyze

Bijdrager
    drscsi
    ”remier”

Zo ff gepost bij de “bugtracker” :

3312873
    Whole OSX hangs while a mounted networkdrive isn’t available anymore
    02-Jul-2003 10:45 AM
    Serious Bug
    Open/Analyze

Dit heeft toch niets met dit onderwerp te maken, of zie ik het nou verkeerd.:?

Bijdrager
    Andre

begreep het ook al niet:oops:

Bijdrager
    hans dorsman

Behalve als de server vastloopt doordat een andere computer met gedeelde directories uitgezet wordt terwijl de server daar verbinding mee heeft:wink:

Onder OS X 10.2 kun je journaling aanzetten. Dan zal het aantal bestanden dat beschadigd raakt veel kleiner zijn.
    Is dit niet mogelijk met ASIP? Hert lost het probleem niet op, maar het beperkt de schade wel.

Hans

Bijdrager
    drscsi

Nee, journaling bestaat niet onder Os9.
    Er is op de server inderdaad wel een share van een Nt server gemount.
    Die wordt echter nooit uitgezet, maar ik zal die instellingen ff checken.

Bijdrager
    remier

Eigenlijk niet nee, mar ik wordt er wel ziek van 8)

edit: Dacht dat het betrekking had op het probleem beschreven in mijn 1e post hierboven, exwieze me :sealed:

Bijdrager
    drscsi

No offence, remier, dat van die networkdrive heeft me wel aan het denken gezet. Er staat op de server namelijk wel een share van een NTserver gemount. Die server wordt weliswaar nooit uitgezet, maar je weet maar nooit. Bedankt voor de tip. Onderzoek volgt.

Bijdrager
    cabbie

ik heb het probleem ook gehad met Rendez Vous connecties. osX hangt (“freezes” op zijn engels).

Bijdrager
    drscsi
    ”cabbie”

ik heb het probleem ook gehad met Rendez Vous connecties. osX hangt (“freezes” op zijn engels).

Allen komt OsX er in dit geval helemaal nog niet aan te pas.:oops:

Bijdrager
    junkiesxl

Dit is nu wel verholpen in Panther heb ik gelezen, dus dat is al iets. Maar heeft eigenlijk weinig meer metr het probleem te maken.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.