18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Beech

Corona-app vreet stroom

Sinds kort gebruik ik de corona-app. De maximum capacitei van de batterij van mijn iPhone is al gezakt van 93% naar 91%. Dit gaat dezelfde kant op als met de app Runkeeper. Die presteerde het binnen de garantietermijn mijn batterij te slopen. Heb de corona-app maar weer verwijderd. Hoe is jullie ervaring ? iPhone SE van 2017.

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand, 1 week geleden door Beech.
    Bijdrager
    Triumph

Heb er al sinds augustus opstaan (ivm proef gebied) geen enkel probleem.

Bijdrager
    GoeieDag

“De toestand van de batterij”… beetje vage uitspraak. Je zal wel bedoelen: de Maximumcapaciteit onder Batterijconditie bij de Batterij instellingen.

Ik heb iig geen probleem met die corona-app.

Bijdrager
    RW076

Ik heb de app niet, en ga hem voorlopig ook nog niet installeren.
    Maar zoals verwacht, kosten alle apps batterijen bij het gebruik.
    Een .x versie van een app bevat vaak optimalisatie voor batterijgebruik.

Als je het hebt over de algemene overall status van je accu, dan is er wel heel veel op van invloed, je zou niet zomaar kunnen stellen dat app a, b of c dan negatief verantwoordelijk is voor de degradatie.

Bijdrager
    Dorkiban

Ik heb hem ook al langer (ook testgebied), Ook ik heb nergens last van. Ik heb er ook verder weinig van gehoord. Weet je zeker dat het niets anders is?

Bijdrager
    iDEOwen

Je hebt een iPhone van 3 jaar oud… Dat batterij steeds harder achteruit gaat in kwaliteit hoort gewoon bij de verwachte levensduur van de batterij. Een app maakt een batterij overigens niet kapot, echter externe factoren alsook gewoon het gebruiken van de batterij, zorgen ervoor dat je batterij gewoon gaat slijten.

Als de batterijduur niet goed genoeg is, gewoon de batterij laten vervangen.

Bijdrager
    Zaphod_B

Jemig, van 93% naar 91%?!!!?? Werkelijk schandalig!

………………………………………………………………………………

P.S. de app CoronaMelder is niks anders dan een schilletje om de API van Apple zelf. En reken maar dat ze die zo efficient en energiezuinig als mogelijk hebben gemaakt.

Ik gebruik trouwens de app al sinds de lancering in Augustus en geen centje pijn.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 1 week geleden door Zaphod_B.
    Bijdrager
    pruus

Oei oei,  Corona app verwijderen kan echt niet. Dan maar elke avond opladen. Als je het niet voor jezelf doet, doe het dan voor een ander.

Bijdrager
    gipsman

Lijkt vooral te gaan over het aandeel van Apple, nl. ‘Exposure Notifications’. Dit staat bij mij inderdaad altijd op 1 of 2 qua batterijverbruik. Maar de app zelf ( hier in BE coronalert, in NL coronamelder dus) verbruikt zo goed als niets, tenminste als die niet open staat, wat niet gelijk is aan actief. Actief is: exposure logging op AAN en notificaties ook AAN. Als de app afgesloten is, dan gaat hij nog steeds werken, althans zo zie ik het.

Sleutelbeheerder
    Night

Ik denk dat het aan het bluetooth systeem ligt van de 2017 iPhone SE. Modernere telefoons verbruiken gewoonweg minder als bluetooth aan staat.

Bijdrager
    Beech

<p class=”cite”>iDEOwen op 21 oktober 2020 om 15:00</p>
    Je hebt een iPhone van 3 jaar oud… Dat batterij steeds harder achteruit gaat in kwaliteit hoort gewoon bij de verwachte levensduur van de batterij. Een app maakt een batterij overigens niet kapot, echter externe factoren alsook gewoon het gebruiken van de batterij, zorgen ervoor dat je batterij gewoon gaat slijten.

De batterij is vorig jaar vervangen, nog geen jaar oud.

Bijdrager
    Beech

<p class=”cite”>pruus op 21 oktober 2020 om 16:01</p>
    Oei oei,  Corona app verwijderen kan echt niet. Dan maar elke avond opladen. Als je het niet voor jezelf doet, doe het dan voor een ander.

Het gaat me niet om vaak opladen, de conditie van de batterij gaat snel achteruit. Dat had ik ook bij Runkeeper, die ik elke dag gebruikte als ik met mijn hond fietste. Na anderhalf jaar is de batterij onder garantie vervangen, na een paar maanden was de conditie gezakt tot 94%, toen heb ik Runkeeper verwijderd (bleek de grootste verbruiker) en sinds die tijd is de conditie op 94% blijven staan. Een week geleden de Corona-app geïnstalleerd en de conditie is gezakt naar 91%, de app is de grootste verbruiker (‘s nachts van 78% naar 19%).

Bijdrager
    Beech

<p class=”cite”>Dorkiban op 21 oktober 2020 om 14:47</p>
    Ik heb hem ook al langer (ook testgebied), Ook ik heb nergens last van. Ik heb er ook verder weinig van gehoord. Weet je zeker dat het niets anders is?

Nee, zie mijn ervaringen elders in deze topic.

Bijdrager
    Beech

<p class=”cite”>GoeieDag op 21 oktober 2020 om 13:04</p>
    “De toestand van de batterij”… beetje vage uitspraak. Je zal wel bedoelen: de Maximumcapaciteit onder Batterijconditie bij de Batterij instellingen.

Ik heb iig geen probleem met die corona-app.

Batterijconditie .. maximum capaciteit. Heb het aangepast.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 1 week geleden door Beech.
    Bijdrager
    Kwadraatje

<p class=”cite”>Beech op 21 oktober 2020 om 20:37</p>

Door wie is die batterij vervangen? Er wordt wat af geknoeid met die dingen namelijk. Zeker de wat goedkopere adresjes plaatsen doodleuk een batterij die al meer dan een jaar ongebruikt op de plank ligt. En daar kunnen die dingen slecht tegen.

Met coconutBattery (de gratis versie, niet ‘Plus’) kun je de productiedatum van de batterij achterhalen.

Bijdrager
    Beech

<p class=”cite”>Kwadraatje op 22 oktober 2020 om 11:01</p>

<p class=”cite”>Beech op 21 oktober 2020 om 20:37</p>

Door wie is die batterij vervangen? Er wordt wat af geknoeid met die dingen namelijk. Zeker de wat goedkopere adresjes plaatsen doodleuk een batterij die al meer dan een jaar ongebruikt op de plank ligt. En daar kunnen die dingen slecht tegen.

Met coconutBattery (de gratis versie, niet ‘Plus’) kun je de productiedatum van de batterij achterhalen.

Coolblue

Bijdrager
    Kwadraatje

En wat zegt coconutbattery over de productiedatum van die batterij?

Bijdrager
    Beech

<p class=”cite”>Kwadraatje op 3 november 2020 om 07:59</p>
    En wat zegt coconutbattery over de productiedatum van die batterij?

Krijg die niet geïnstalleerd. De batterijcapaciteit staat nu al weken op 91%, dus waarschijnlijk was het samenloop van omstandigheden, zoals zo vaak in het leven.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.