9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Svartvatten

CoreserviceUIAgent ?

Recent verscheen bijgaande mededeling op mijn programma balk.

Met google vind ik iets van iBoot maar dat zegt mij niets, dat programma heb ik niet.
    Weet iemand wat dat is, welk programma dat signaal afgeeft en wat er mee moet of kan?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Dat is een geminimaliseerd venster. Zo te zien ben je de prullenbak aan het legen…

Bijdrager
    GoeieDag

Simpelweg er een eindje uit de Dock slepen en loslaten.
    Het lijkt me overigens geen geminimaliseerd venster, want deze verdwijnen in het betreffende programma icoon.

Trouwens, als je even met de rechtermuisknop erop klikt, kun je onder Opties kiezen voor Toon in Finder, en weet je waar het vandaan komt.

Bijdrager
    koen

Dat is een onderdeel van het OS, dus ik zou het zeker niet verwijderen van je HD. Wel even uit je dock halen natuurlijk (zie hierboven). Ben wel benieuwd hoe het in je dock terecht is gekomen.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ
    GoeieDag op 12 januari 2017

Het lijkt me overigens geen geminimaliseerd venster, want deze verdwijnen in het betreffende programma icoon.

Niet altijd. Buiten het feit dat naar het icoon minimaliseren een (standaard) optie is, werkt dit alleen bij apps die ook daadwerkelijk een icoon in het Dock hebben staan als ze draaien. Services zoals de CoreserviceUIAgent en netauth doen dit dus niet, en gaan altijd naar het rechter deel van het Dock.

EDIT:

Het lijkt erop dat je dit venster in je Dock hebt staan:

Gatekeeper is dus iets aan het verifiëren, maar zit of vast, of het is gewoon een heel groot bestand. Heb je pas een .dmg of .pkg gedownload of geopend? Die zal het dan namelijk veroorzaken. Je kan of Gatekeeper even uitzetten, of -in het geval van een .pkg- het bestand handmatig met Installer.app openen.

Bijdrager
    Svartvatten

Allen,
    Bedankt voor de reacties. Ik begrijp dat het een actie is van gatekeeper (GK) en dat GK een onderdeel is van het OS (Sierra) van mijn MBPro.
    Er was vlak voordat ik de schermafbeelding maakte inderdaad een groot bestand down-geload. GK kan ik als programmaatje nergens vinden. Als die doet wat hij moet doen hoeft dat ook niet.
    Dank.

Bijdrager
    GoeieDag

Op zich heeft dit icoon in de Dock niks met Gatekeeper te maken, maar met een handeling die jij zelf hebt uitgevoerd.
    Wat heb je er nu mee gedaan?

Bijdrager
    GoeieDag

Waffle, ik heb het even geprobeerd, maar je hebt gelijk. bijna alle vensters op je scherm zullen een programma in de Dock moeten hebben, maar dit soort services hebben dat niet per se. Ik vermoedde dat bij minimaliseren de onderliggende service/programma zich in de Dock zou laten zien en dat het venster dan daarin zou verschijnen. Maar idd schiet nu in de Dock rechts van de divider. Maar deze verdwijnt er ook uit, zodra de service, zoals verifying, klaar is.

Bijdrager
    Svartvatten

Wat ik er mee gedaan heb? Niets, het schermpje met de tekst was er even, het viel me op en ik heb rap een schermafbeelding van gemaakt.
    Daarna was het weer weg en ben ik verder gegaan met het prog. dat ik net gedownload had; Freedome for Mac.

Ik heb dit schermpje in de 6 jaar dat ik MAC gebruik niet eerder gezien, maar je kijkt ook niet de hele tijd rechtsonder in je Dock.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.