8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Flatchoo

Coreservicesd proces 100%

Ik heb zojuist Safari op mijn iMac 2,8 ghz quad core(Snow Leopard) ge├╝pdate en nu valt het mij op dat ik in de activiteitenweergave zie dat het proces Coreservicesd wel erg veel van de processor vraagt. Hij staat constant tussen de 90 en 100% Ik heb verder geen last van strandballen of dergelijke, maar het proces blijft constant boven de 90% Weet iemand of dat dit iets te maken heeft met de update van Safari?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    AppleStef

Kijk eerst eens of het weg gaat of niet. Anders:

Oplossingen die ik vond op Google:

OK folks, problem solved. At least mine is. No coreservcesd eating cpu anymore! Hurray! This is the second time I boot and the computer seems to run perfectly. If the coreservicesd problem comes back I’ll report here.

So, what did I do:
    1. Changed from 64 bit kernel + extensions to 32 bit.
    2. Uninstalled SpiceRack and MozyHome Backup preference panes.
    3. Repaired Premissions
    4. Cleaned User Cache
    5. Cleaned System Cache
    6. Cleaned All Users Cache
    7. Rebuilt Launch Services
    8. Forced Empty Trash
    9. Removed Corrupt Preferences
    10. Updated Prebindings
    11. Reindexed Spotlight
    12. Cleaned Archived Logs
    13. Cleaned All Logs
    14. Flushed DNS Cache
    15. Removed .DS_Store Files
    16. Cleaned All Browser Caches
    17. Updated Whatis Database
    18. Updated Locate Database
    19. Cleaned Font Caches
    20. Booted from SL install dvd and ran Disk Utility’s repaid disk & repair premissions.

After these operations my mac runs faster and all errors in the Console log are gone! All steps (except 1, 2 and 20) can be preformed with different maintenance apps. I used an app called MainMenu.

yep..read it before… btw what i just do is..terminate the coreservcesd, remove one latest installed gadget…and reboot.. then everything goes ok.

Bijdrager
    Flatchoo

Ik heb de iMac opnieuw opgestart en nu is het proces plotseling verdwenen. Het viel mij op dat de driver voor mijn Bamboo tablet ook constant op 25% zat. Het vreemde was dat de tablet totaal niet meer functioneerde. Nu lijkt alles weer naar behoren te werken. Zou er dan toch ergens iets verkeerd hebben gezeten in de cache?

Bijdrager
    Hansi2124

Je kan ook proberen om Safari de volgende keer opnieuw in te stellen. Zie menu.

Bijdrager
    Flatchoo

Vandaag dook het vreemde coreserviced proces opeens weer op. Safari heb ik al opnieuw ingesteld. Op de 1 of andere manier werkt mijn tablet ook niet meer tijdens dit vreemde proces. Die blijft dan ook constant op 30% staan.

Bijdrager
    Flatchoo

Het coreservicesd proces verdwijnt wanneer ik het proces ‘pentabletdriver’ stop. Probleem is dat mijn tablet dan helemaal niet meer reageert. Weet iemand misschien waar dit aan zou kunnen liggen?

Bijdrager
    SunKeeper

De software die je hebt geïnstalleerd voor je tablet, is die wel geschikt voor Snow Leopard?

Heb je er de nieuwste versie van?

Bijdrager
    Flatchoo

Ik gebruik mijn tablet al meer dan een jaar probleemloos. Het is begonnen na de laatste update van Safari. 1 keer in de zoveel tijd als ik mijn iMac opstart dan werkt mijn tablet niet en beginnen een aantal processen van mijn CPU te slurpen. Na een herstart lijkt het probleem dan gek genoeg weer te zijn opgelost…

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.