7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    henrybu

coreldraw

Vorige week heb ik een post geplaatst met de vraag over een alternatief voor indisgn, echter kwam ik gisteren ook corel suite tegen dat beweert een zeer goede tegenhanger van adobe cc te zijn. Echter kan ik over corel weinig terug vinden op het forum maar de corel suite is wel helemaal gemoderniseerd. Heeft er iemand ervaring met dit software pakket, qua prijs scheelt het meer als de helft maar wat beide CC wat corel niet heeft en andersom, ik wel liefst een compleet pakket zakelijk gaan gebruiken

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Corel is (van oudsher) een Windows product. Kan zijn dat het inmiddels ook voor de Mac is, maar een serieuze optie voor professionele grafische vormgeving en productie is het nooit geweest. Denk dat je met de eensgezinde tips voor de Affinity programma’s in je eerdere post goed geholpen bent.

Reviews voor de Affinity software zijn over het algemeen lovend en het kost weinig. Grote voordeel, althans volgens de gebruikers, is dat de 3 programma’s vrijwel naadloos ge├»ntegreerd zijn. Software is nog volop in ontwikkeling dus het wordt alleen maar beter.

Ik zou het wel weten in jouw geval. En werken op de iPad zou voor mij geen criterium zijn, ken niemand die dat doet.

Bijdrager
    nnsa

Aanvulling op prima adviezen over Affinity software en van @EagerB0bNerd: bedenk ook dat als je je grafische werk moet uitbesteden aan een drukker o.i.d., deze niet zitten te wachten op exotische software producten…

Bijdrager
    KarelWillem

De meeste drukkers zitten helemaal niet te wachten op software specifieke bestanden.

PDF is daar over het algemeen de basis van het meeste drukwerk.

En of je die PDF nu maakt met Pages, Corel Draw, Affinity xx, Indesign of Quark XPress zal ze een worst zijn.

Als hij maar voldoet aan de eisen.

Bijdrager
    Shmoo

Ik denk eerder dat een drukkerij zal zeggen, dankjewel voor het werk dat je hier komt aanleveren en niet bij onze concurrent. Het is 2020 niet 1996.

Precies wat Karel zegt. Volg de regels qua kleurafstellingen en (snij)marges en je bent klaar. Software is een gereedschap, geen standaard of blauwdruk.

Bijdrager
    nnsa

Klopt als een PDF.

Bijdrager
    fnk

Indesign alternatieven voor de iPad zijn er nog niet, wel voor photoshop en illustrator.

Op desktop gebied is Affinity een opkomende concurrent en vooral voor die prijs zeker de moeite waard.

Het werkt wel heel anders dan quark of indesign en daar moet je wel aan wennen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.