7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    mphoogeveen

Core i5 2.4 vs. 2.53 GHz ??

Hallo Allen,

Ik zit op het moment met de gedachten te spelen om een nieuwe Macbook te kopen.

Op dit moment het ik een 13.3″ MacBook (black) 2.2 GHz Core 2 duo 4Gb geheugen en een 500Gb 5400rpm.

Nu zit ik eraan te denken om om een 15.4″ MacBook Pro te kopen Core i5 dit omdat ik voor mijn opleiding regelmatig CAD tekeningen moet maken. Ik weet alleen niet wat het verstandigst is om een 2.4GHz of een 2.53 GHz te nemen. Merk je daadwerkelijk verschil in de snelheid? en is het verstandig om een om 7200rpm HDD of gewoon een 5400rpm? (naar horen heb ik begrepen dat je hier wel duidelijk verschil in merkt).

verder is het handig om voor een een standaard scherm te gaan of voor een Hi-res scherm? Hi-res is echt bedoeld voor echt echt Photoshop werk begrijp ik uit de apple website. anders heb je er verder niet veel aan of vergis ik mij hierin?

Verder gebruik ik de laptop om wat te internetten, tekstverwerken, films afspelen en downloaden en af en toe wat photoshop werk.

ik hoor graag jullie advies. alvast bedankt!

Mvg.

Martijn

Bijdrager
    Realmusic

Het verschil in hdd snelheid ga je zeker merken, (33% sneller) dus ik zou voor een 7200 rpm gaan.
    Het verschil in 2.4 GHz en 2.53 GHz… lijkt mij niet van wezenlijk belang. (6% procent verschil)

Qua scherm moet je het denk ik zien, en dan bepalen of je het waard vindt.

Bijdrager
    vanquish

Ik werk op het laatste model 17 inch van de vorige generatie.

En heb destijds voor een hires scherm gekozen 1920-1200 (tegenwoordig is dit geloof ik standaard op dit model)

Ik ben altijd blij geweest met deze keuze….
    Je hebt gewoon meer autocad veld beschikbaar, of hoe zeg je dat….
    Je verliest in ieder geval veel minder plaats aan je knoppen en dat is heel prettig.

Wel vind ik het met websites en pdf’s soms iets minder.
    Maar deze zet ik gewoon op 125%

Bijdrager
    rdesign

High-res scherm zeker doen. Heb ik ook gedaan, en het bevalt echt super.
    Ook de HD naar 7200 is heerlijk snel. Bestanden verplaatsen, grote bestanden openen, alles gaat een heel stuk sneller. Verder zul je het verschil tussen 2.4 en 2.53 niet geweldig veel merken.

Bijdrager
    mphoogeveen

bedankt voor de reacties tot dus! ik ga er nog ff goed over denken om tot een juist besluit te komen. is een hoop geld namelijk.

groet Martijn

Bijdrager
    ernst.

klein adviesje als mostert na de maaltijd: Als je een HD van 512GB Solid State Drive hebt dan lach je om de 7200…

Bijdrager
    mphoogeveen

ernst. 26 minuten geleden #
    klein adviesje als mostert na de maaltijd: Als je een HD van 512GB Solid State Drive hebt dan lach je om de 7200…

Jaja, dat begrijp ik, heb helaas niet zo een budget om uit te geven, maar anders wist ik het wel.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.