8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Dbakker

Copyrights toevoegen aan mijn foto, hoe doe ik dat?

Hoi allemaal,

Natuurlijk een heel oud thema, maar ik kan het ongelukkig genoeg zelf niet vinden op dit forum.
    Sorry, ik weet zeker dat ligt aan mij. Hoe dan ook blijf ik met de volgende vraag zitten.

Hoe voeg ik op een hele simpele manier netjes en subtiel een copyright toe aan mijn foto’s.

Ter info: Ik maak geen gebruik van photoshop en maak gebruik van iPhoto 6.
    Alvast heel erg bedankt voor jullie tips.
    douwe-jan

Bijdrager
    MacBeer

In principe ‘hoeft’ het niet, copyrights toevoegen aan je beelden. Auteursrechten ontstaan automatisch wanneer het beeld gemaakt wordt.

Je kan een ‘copyright-notice’ plaatsen met de hand. Ook zijn er programma’s die dit sneller doen als Photoshop met een watermerk.
    Daarnaast kan je in Photoshop uitgebreide informatie als ‘meta-tag’ invullen die in het bestand wordt ingebakken. Dit soort info is zo niet te zien maar wel met Photoshop en andere programma’s die deze info kunnen bewaren.

Bijdrager
    Dbakker

Bedankt voor je snelle reactie.

Is een meta-tag, hetzelfde als de informatie die ook door het toestel wordt aangeleverd?
    Zoals informatie over sluitertijd, diafragma, tijdstip etc. waaraan je een eigen toevoeging doet? Of zit zo’n tag wat dieper versleuteld in het bestand.

Bijdrager
    MacBeer

Dat is correct!

En dit kan je dus ook doen met auteursinformatie. Dit kun je vinden in Photoshop onder ‘bestand – bestandsinformatie’
    Het zit wat dieper in het bestand versleuteld inderdaad.

Bijdrager
    Dbakker

tnkx 8)

ik ga ermee aan de slag

Bijdrager
    Aaargh

Misschien is ImageWell wat ?

Bijdrager
    Dbakker

Leuker kunnen we het niet maken…. makkelijker wel!
    Imagewell werkt wel heel simpel.
    bedankt voor de tip.

Bijdrager
    strigoi

gewoon in photoshop wat typen: © copyright en dan over beeld heen zetten (of bij beeld) desnoods met lage opacity.. klaar :D

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.