4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Breuf

Copyright tekst in foto (?)

Ik heb wat foto’s die ik op een website wil plaatsen. Ik wil voorkomen dat mensen met de foto’s aan de haal gaan en ze overal gebruiken. Daarom wil ik wat tekst in de foto zetten. Een soort copyrigth achtig iets. Ik dacht dat zo iets een watermerk heet maar dat is niet zo.

Het moet dus een tekst worden die niet de aandacht van de foto afleidt maar wel duidelijk in beeld staat.

Hoe kan ik zoiets het beste doen in Photoshop Elements 3?

alvast erg bedankt

Breuf

Bijdrager
    Xigh

Hmm, nou ga ik vermoedelijk lullig overkomen, maar ik zal het net zo verwoorden als in een vergelijkbaar topic werd geantwoord. “Is het niet niet arrogant om te denken dat van de miljarden, dan wel biljarden foto’s die op internet staan mensen juist jouw foto’s willen?”

Als antwoord zou ik zeggen dat het weinig nut heeft, tot nu toe heb ik zonder veel moeite de meeste foto’s met zo’n copyright tekst er over heen wel weer bruikbaar kunnen maken. Ik zou gewoon onderin je naam ofzo zetten, als mensen namelijk je foto willen hebben krijgen ze het altijd wel voor elkaar om die dingen er uit te halen, en dan is er nog de grote groep die te lui is iets er voor te doen en die laat het tekstje gewoon doodleuk staan. Zet gewoon je naam in een kleine corpsgrootte onderin de hoek, maak hem voor een groot deel transparant en klaar is kees.
    Verder bied de gewone Photoshop de optie een watermerk in je foto’s te zetten. Misschien dat je daar voor kunt kijken. Al is er heel makkelijk van zo’n watermerk af te komen als je weet dat er een is. Het is meestal zodat je achteraf kan zeggen dat het jouw foto is en als bewijs dat watermerk kan geven, omdat degene die de copyrights schendt zich vaak niet bewust is van een aanwezig watermerk.

Bijdrager
    PietjePuk

Kan makkelijk met ImageWell.

Bijdrager
    iDuck

Voordeel van het web is dat je jouw foto’s in een relatief lage resolutie, ongeschikt voor goed drukwerk, kan aanbieden. Een beveiliging’ is dus je foto’s kleiner maken, 800 pixels breed oid.
    Eventuele embedded kleurruimtes (voor omzetten naar CMYK) verwijderen kan ook geen kwaad.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.