6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Onno Groesz

Copy-Paste zonder tekstkenmerken in QuarkXpress 6?

Copy-Paste zonder tekstkenmerken in QuarkXpress 6?

Voor Xpress 3/4 bestaat een extensie (Control F14) waarmee je tekst kan kopieren en vervolgens plakken in een bestaand kader waarbij die kenmerken worden gebruikt, in plaats van de originele kenmerken. Dit is heel handig om nieuwe tekst in een bestaande opmaak te plakken. Je hoeft dan niet overal typogrammen van te maken of bij elke kopieractie tussen Xpress en de teksteditor te wisselen.

Kent iemand een extensie die dat kan in Xpress 6?

(de Control F14 extensie is geprogrammeerd door een liefhebber, tig jaar geleden en het enige wat ik kon vinden was een Franse home-page( http://users.win.be/W0003902/DEVELOP/APPSDTP.HTM ). Het ziet er niet naar uit dat hij een nieuwe versie gaat maken (ook onder Xpress 5 werkte het niet meer))

Bijdrager
    dimelot

Ik ken die extensie niet, maar je zou ook je nieuwe txt kunnen copieeren en plakken in bijv. je plaknotities, dan weer copieeren en dan plakken in Xpress en dan neemt hij de specificaties van het eerste woord over wat hij tegenkomt….

Is dit wat je bedoeld???

[edit] ik heb niet goed gelezen, want je geeft dit al aan [edit]

Bijdrager
    fnk

Wat ik doe om een hoop kwijt te raken het dokument omzetten naar simpletext en dan weer terug naar Richtext. Werkt goed voor de meeste dingen…..

Bijdrager
    Kjeld

Zo ingewikkeld is het niet.
    Kopieer het volgende applescipt in een nieuw venster, opslaan in de scriptsmap van Quark (zodat je hem vanuit het menu kan benaderen). Je kunt hem ook als programma/uitvoerscript opslaan en aan een muisknop hangen als je een uitgebreide muis hebt.

[code:1:0e08d86fc4]tell application "QuarkXPress Passport"
    tell document 1
    set theSel to selection as string
    end tell
    end tell
    tell application "Finder"
    activate
    set the clipboard to theSel
    end tell

tell application "QuarkXPress Passport" –Hier kun je ook de naam van het programma invoegen waar je naar toe wilt.
    activate
    end tell[/code:1:0e08d86fc4]

Bijdrager
    Kjeld

En?

Bijdrager
    Onno Groesz

Het werkt. (Ik had nog geen tijd gemaakt om het uit te proberen.) Nu nog een toetscode toekennen aan het scriptje. (Mijn muis heeft maar twee knoppen en die zijn al in gebruik)

Bedankt!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.