4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    naaTb

Copy/Paste Adobe CC werkt niet meer

Tussen InDesign, Illustrator, Photoshop en XD lukt het me sinds vandaag niet meer om te copy/pasten.

Iemand die weet te ontdekken waarom ik geen (vector) afbeeldingen tussen verschillende Adobe programma’s meer kan kopiëren/plakken?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ook niet na het herstarten van de programma’s of desnoods de Mac zelf?

Bij mij heeft Photoshop CC (2018) ook wel eens kuren. Gisteren nog opende ik foto’s vanuit de RAW plug-in en ik zag wel de tab staan in het venster maar niet de foto zelf. Na opnieuw openen werkte dat weer.

Bijdrager
    naaTb

Helaas niet…

Bijdrager
    macmaus

Toevallig nog updates gedraaid van één van de programma’s?

Ligt een beetje aan wat je niet meer kan knippen en plakken. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan plaatsen van vector/Illustrator en pixel/Photoshop-bestanden in Indesign ipv plakken, zie je ook meteen of de resolutie, verhoudingen etc nog in orde zijn.

Knippen en plakken van lijntekeningen vanuit Indesign rechtstreeks in Photoshop kon volgens mij al langer niet meer: ik werk dan altijd via een tussenstap met Illustrator: kopieer vanuit Indesign en plak in Illustrator, verwijder daar het omsluitend kader, geef er een lijndikte aan en kopieer en plak dan als (uitknip)pad in Photoshop.

Vectorbestand naar Photoshop kan je volgens mij slepen, krijg je meteen een slim vector-object.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.