5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    P3t3r

…copy (iBooks) pdf naar Photos map?…

Beste OMT-ers,

Jullie kennen het vast wel, je hele zondagmiddag naar de knoppen omdat je zoekt naar een oplossing en je vindt het niet…

Ik heb in pages een document gemaakt, bewaard als pdf en wil die verzenden via Safari dus webmail maar die kan alleen de ‘Photos map’ openen. Hoe krijg ik mijn pdf in de Photos Map op mijn iPad iOS 7.1x ?

1) Pages -> verzenden ‘Open in Another App’ en bewaren als PDF
    2) Choose App (bijv. iBooks)
    3) Safari -> webmail (squirrelmail)
    4) Choose File -> Choose Existing … alleen bestanden uit de Photos map zijn te selecteren…

Hoe kopieer je een pdf van iBooks naar de Photos map?

Hopelijk hebben jullie je zondagmiddag beter benut…

Groet,
    P3t3r.

Sleutelbeheerder
    Night

In principe moet Squirrel webmail gewoon elk type bestand als attachment kunnen toevoegen.

From any Squirrel Mail window, you can select “Options” at the top of the screen, to review or edit your user preferences.

Options available are:

Personal information
    Message highlighting
    Index order
    Display preferences
    Folder preferences

Heb jij bij de onderste optie soms ingesteld staan dat alleen de Foto-map te zien is?

(Ik benut mijn zondagmiddag dus met het oplossen van o.a. jouw problemen;) )

Bijdrager
    Martin55

In iBooks “blokje uitgaand” mail selecteren. Nu krijg je je PDF document in het IOS mailprogramma. Selecteer nu je document of als dat niet lukt selecteer dan alles. Kies nu “knip” of “kopieer”.
    Open nu je webmail in Safari en selecteer hier “nieuw document” of je “concept”, vervolgens kan je de PDF hier “plakken”.
    Je gebruikt het mailprogramma dus als een tussenstap om je PDF te kunnen kopiƫren.
    Succes!8-)

Bijdrager
    P3t3r

Bedankt voor de reacties, maar bovengenoemde methoden werken niet, helaas. Ik heb het nu opgelost door nog een nieuw e-mail adres aan te maken en de pdf te verzenden via de mail client op de iPad en die dan via de webmail te forwarden naar mijn mail contact.

Bijdrager
    mtersteege

Wat jij wilt kan helaas niet onder iOS….de methode die jij zelf hebt gedaan is de enige. iPhoto en pdf gaan niet samen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.