19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:

Bijdrager
    verhoevenw

CoPilote navigatie software

Mijn iPad 2 64GB 3G zou ik graag als GPS voor in de auto gebruiken. Heeft er iemand ervaring met CoPilote of raden jullie mij een ander programma aan.

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  Pete.Z.

Bijdrager
    janbertwedman

Ik gebruik good old Tomtom, werkt prima

Bijdrager
    Shmoo

Wat een * naam voor een app deze dagen.:roll:

Bijdrager
    verhoevenw

Ondertussen zie ik ook dat ‘Garmin Western Europe’ bestaat, is dat zijn geld waard (89,99€)

Bijdrager
    Koezel

Ik heb Copilot een paar keer gebruikt. Deed wat het moest doen. Normaal gebruik ik Navigon,
    maar dit was gewoon even nieuwsgierigheid. als je Navigon gewend bent is Copilot Spartaans uitgevoerd.
    Maar nogmaals, het heeft me verschillende keren van A naar Z gebracht.

Bijdrager
    KarelWillem

CoPilot is prima.

Navigon ook, TomTom ook, en nog een hele rij andere.

Ik gebruik al een tijdje GPS Navigation by Scout (what’s in a name).
    Die functioneert eigenlijk prima, en biedt je voor minder dan 10 euro heel West-Europa in offline kaarten.
    Bovendien zijn de kaarten per land apart te installeren.

Bijdrager
    verhoevenw

Best betaalbaar!
    Bedankt @karelwillem voor de tip!

Bijdrager
    verhoevenw

Van oudsher ben ik een TomTom gebruiker (One);-)
    Waar ergens is die speciale aanbieding van 3-jaar te vinden, via de iTunes-store kan ik alleen de kaart van West-Europa 54,99 euro aankopen.

Bijdrager
    KarelWillem

Nergens.:)

Bijdrager
    RBoere

Waarom niet gewoon de Apple kaarten app gebruiken?

Bijdrager
    KarelWillem
    RBoere op 14 april 2015

Waarom niet gewoon de Apple kaarten app gebruiken?

Ik zou bijna zeggen: waarom wel?:)

Dan is alternatief Google Maps nog drie slagen beter.

Maar als je ook maar een paar meter over de grens wilt met je navigatie zijn dat niet de beste opties.
    En dan is een paar euro investeren de beste manier om een hoop frustratie (en kosten) te voorkomen.

Bijdrager
    Gadget

Goede gratis navigatie:
    Apple Maps
    Google Maps
    Waze

Bijdrager
    KarelWillem

Aardige gratis online navigatie ja.

Bijdrager
    fixar

Voor zowel Apple Maps als Google Maps heb je een werkende internetverbinding nodig om een route te kunnen maken. Ik ken Waze niet goed, maar volgens mij heb je daar voor nuttig gebruik ook een internetverbinding nodig. Dat is in Nederland meestal niet zo’n probleem, maar met de dure buitenland MB’s is het vaak handiger om toch op een offline navigatie te kunnen terugvallen.

Bovendien zijn er (vooral buiten Nederland) nog heel veel plekken waar mobiel internet niet of nauwelijks beschikbaar is.

In Amerika heb ik de (praktisch gratis) CoPilot gebruikt, en in de rest van Europa gebruik ik de betaalde versie van TomTom. Beide werken prima.

Bijdrager
    verhoevenw

Om even te testen, heb ik gratis de Benelux 2014 kaart van navmii geïnstalleerd en op het eerste is dat zeer gebruiksvriendelijk.
    Het grote iPad-scherm is wel leuk maar voor in de auto is een iPad mini misschien wat handzamer.

Bijdrager
    KarelWillem

Kortom: er zijn er héél veel. In prijsklassen van helemaal gratis tot bijna 100 euro.

En van redelijk bruikbaar, tot zeer goed.

Ik heb ze bijna allemaal gehad. En blijf bij mijn keuze van GPS Navigation by Scout.
    De combinatie van offline deelkaarten, uitstekende bruikbaarheid (fijne stem ook), heldere kaarten, en de zeer lage prijs maakte dit voor mij de topper in de lange rij navigatiesystemen.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  KarelWillem.
    • Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    Domtoren

Ook ik gebruik de TomTom app en die bevalt prima. Online navigatie is vooral in het buitenland onhandig (databundel!) en je kunt er ook niet vanuit gaan dat je overal data hebt.

Bijdrager
    tinus_omt

De Nokia HERE navigatie kan ook offline en is gratis.

Moderator
    Pete.Z

Ik vind persoonlijk HERE de beste gratis navigatie, alle anderen zijn vaak vrij karig uitgerust.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.