4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Ravenshield

Cooling pad Macbook Pro retina

Goedenavond

Ik heb een late 2013 15″ rMBP, het model met de dedicated graphics. Af en toe speel ik er eens een game op (Borderlands, wargame, battlefield 3,…) en hoewel deze machine zonder al te veel problemen de hogere resoluties en settings aankan, komt er ook veel warmte vrij en beginnen de fans enorm te spinnen. Volkomen normaal denk ik, maar toch wat storend. Ik vroeg me af of een actieve cooling pad daadwerkelijk de temperaturen laat dalen en zo de fans minder belast worden.

Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja, dewelke zou u dan aanraden?

Bedankt

Bijdrager
    Melbuuln

Ik heb de beste ervaringen met de Deepcool , een tijd geleden gekocht bij Conrad.
    Dit geribbelde oppervlakte met daarin onder 2 grote ventilatoren.

Koop wel een Cooling pad met daarin gelagerde ventilatoren want deze gaan veel langer mee en blijven stil.

Bijdrager
    FloorvN

ik raad zelf ook echt aan om je temps. in de gaten te houden !

handige gratis programmas hiervoor zijn bijv. MSI Afterburner. (OSD temps. dan ook aanzetten..)

en gebruik zelf ook altijd in bootcamp macsfancontrol, fanspeed omhoog gooien, of eventueel een temp. limiet instellen op 80graden of 85..
    alles boven 85 word wel echt te heet, rond de 95 a 100graden heb je kans op doodgaan van je gpu..

macs fan control hier te vinden : http://www.crystalidea.com/macs-fan-control

Bijdrager
    mtooster

Over het te warm worden hoef je je echt geen zorgen te maken hoor.
    Een cpu kan makkelijk heel warm worden, als het te gek wordt schakelt hij zichzelf wel uit.
    En de fans gaan echt wel draaien als het nodig is…

Door het koelsysteem wat gebruikt wordt in de MacBooks heeft het ook niet zo heel veel zin om er erg veel lucht tegenaan te blazen.
    Wat nog het beste schijnt te werken is hem iets schuin zetten dat de warme lucht makkelijker uit de sleuven wegkan en niet teveel onder de laptop geblazen wordt.

Deze schijnt het dan ook nog wel aardig te doen: http://the-gadgeteer.com/2011/10/22/moshi-zefyr-2-high-efficiency-macbook-cooler-review/

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.