11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    SvS

Cookiesmeldingen moeten wegblijven

Op drie verschillende Macs bezoek ik zelfde websites, keer op keer moet ik cookie-meldingen sluiten, op akkoord klikken. Ik lees het nooit maar ze komen steeds terug.

– Wanneer schaffen ze die onzin eens af? ?
    Hoe krijg ik na 1x wegklikken (dus op AKKOORD) die onzin er niet meer bij zodra ik de bewuste websites weer bezoek? Ja, OMT valt daar ook onder.

Bijdrager
    Shmoo

Je zal altijd voor elke site op elk device het cookie moeten accepteren want cookies worden lokaal opgeslagen en worden dus nu gesynced tussen devices. Privacy en veiligheid is daar de reden van.

• Deze reactie is gewijzigd 6 maanden, 3 weken geleden door  Shmoo.

Bijdrager
    SvS

Maar ik heb altijd al op akkoord geklikt (hebben we een andere keus als we die websites fatsoenlijk willen gebruiken?) en ze lijken vaker terug te komen.
    Ook al heb ik privé-venster gebruikt en afgesloten, vervolgens in normale venster naar OMT bijv. en dan weer die cookies-vermeldingen.

Bijdrager
    Shmoo

Als je prive surft dan krijg je ze sowieso bij elk (nieuw) bezoek. Maar in het normale Safari venster zouden ze weg moeten blijven wanneer ze ze eenmaal accepteert. Gooi jij je cookies weg of voert de developer een update uit aan hun site/server dan is de kans aanwezig dat je ze weer opnieuw moet accepteren.

Een alternatief is om 1Blocker app te kopen op iOS en macOS dat synct al je anti …. blokkades via iCloud tussen beide platformen.

Bijdrager
    aartjan

Een Adblocker gaan gebruiken, zoals UBlock, en daarin de EU Prebake Obtrusive Cookies (of ziets) aanzetten.
    zie http://aartjan.nl/blog/cookie-meldingen/

Bijdrager
    McPim

En daar issie weer, onze @aartjan met z’n website :cry:

Bijdrager
    Shmoo

Precies, ik wilde ook al iets zeggen maar dan kom ik weer over als de politie.

Bijdrager
    koen

:lol:

Bijdrager
    SvS

Bedankt! Zal morgen eens prutsen op de Macs. ??

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    SvS op 30 oktober 2017

hebben we een andere keus als we die websites fatsoenlijk willen gebruiken?

Je kunt de meldingen gewoon in beeld laten staan en negeren.

Een andere optie is dit:

Waarna je dit te zien krijgt:

Na een druk op de Delete-toets ben je de cookie-melding ook kwijt. Afhankelijk van hoe de site gebouwd is, is er wel de kans dat je hem op elke nieuw pagina weer terugkrijgt (op de site die ik als voorbeeld gebruikte blijkbaar niet, maar die had ik puur willekeurig gekozen door „auto” in Google in te typen en één van de bovenste resultaten te nemen omdat ik vermoedde dat die wel zo’n melding zou geven). En natuurlijk is de kans aanwezig dat de cookie al op je computer staat of je nu toestemming geeft of niet.

Als extra tip: deze methode werkt ook op veel (maar helaas niet alle) sites die een melding door het hele venster gooien, bijvoorbeeld „Word lid om de rest te lezen!” terwijl je kunt zien dat het hele artikel er al staat, met alleen zo’n melding er overheen.

Bijdrager
    computer space

Per 1 januari is het afgelopen SvS. Dan mag het eindelijk definitief niet meer. Je zult voortaan als bezoeker bewust een opt-in moeten aanklikken, en dat mag niet meer met zo’n overlay die de boel blokkeert als je geen actie onderneemt.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.