10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Walkingfingers

cookieblokker safari werkt niet

Bij de Safari-voorkeuren kun je de bij privacy- instellingen een van de drie opties aanvinken mbt cookies. De eerste twee, te weten ‘van derden en adverteerders’ en ‘altijd’ werken m.i. niet. In beide gevallen worden er door diverse partijen cookies geplaatst. Dan trek ik de conclusie dat dit dus niet werkt.
    Ditzelfde heb ik bij Firefox getest en daar werkt het wel. Om die reden gebruik ik nu Firefox totdat bij Safari dit euvel is verholpen.

Hoe is de ervaring bij andere gebruikers mbt cookies en Safari?

Bijdrager
    Shmoo

Weet je wat Cookies zijn en wat ze doen ?

Je kunt niet zomaar alles Cookies blokkeren en er dan vanuit gaan dat het internet nog werkt zoals je dat graag wilt.
    Sommige Cookies moet je toestaan omdat het instellingen en voorkeuren bevat die een website nodig heeft, zodat je bijv. niet continue hier op OMT hoeft in te loggen dat wordt ook in een Cookie opgeslagen.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik heb dezelfde ervaring, ondanks dat alle cookies blokkeren aan staat.
    Ik geef zelf geen toestemming voor cookies.

Lijkt het dan inderdaad niet te werken?

Bijdrager
    IGBA

@eagle1972: Als dat plaatje jouw instelling weergeeft, laat je dus juist alle cookies toe.

Geblokkeerd
    Anoniem

@IGBA

Foutje van mijn kant met het opmaken van het plaatje en inderdaad de verkeerde instelling, sorry niet opgelet.

Bijdrager
    Verdult

Probeer ook eens te kijken welke cookies daadwerkelijke opgeslagen worden. Zoals Shmoo al aangaf, tegenwoordig werken de meeste websites niet zonder cookies.

Bijdrager
    computer space

Beste met cookies vind ik Firefox i.c.m. Cookie Monster. Dan kun je bijvoorbeeld van sites waar je veel komt zoals OMT de cookies laten staan, en van anderen instellen of ze bij quit of bij sluiten van de tab moeten verdwijnen. Daarmee laat je de meeste cookies toe, maar enkel per tab-venster zolang deze open staat. Zelfs Facebook cookies laat ik bij het sluiten van de tab vernietigen, omdat de trackers daarvan op allerlei sites opduiken. Met de password functie ben je met 1 klik weer ingelogd mocht je weer verder willen met FB.

Bijdrager
    janbergstra

Met “Cookie” kan je in Safari sommige cookies automatisch accepteren en laten bewaren (bijv. van OMT) en anderen weer niet. Ik gebruik dit omdat ik veel cookies niet wil bewaren, en sommige weer wel.

Zie verder hier: https://www.macupdate.com/app/mac/37084/cookie

Geblokkeerd
    Anoniem

@janbergstra

Thanks, daar heb ik iets aan.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@walkingfingers & @janbergstra

“Safari Cookies” is gratis en voldoet ook aan jou wensen…

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.