One More Thing » Community » Forum » Algemeen » One More Thing » Cookiebalk en nieuwe ads

Cookiebalk en nieuwe ads

Profielfoto van Raymon

Raymon [moderator] op 24 mei 2017 #

Ik kreeg een boel DM’s op Twitter en priveberichten hier erover. Daarom even een topic. OMT heeft nu een cookiebalk en nieuwe advertenties.

Hallo cookiebalk
Het was je misschien al opgevallen dat we als een van de weinige grote sites zonder cookiemelding bleven werken. (#rebel) Het motto hier was: zolang hier niemand naar kraait, gaan we je er niet mee lastig vallen. Helaas ontvingen we een e-mail van Google met het gebod ons aan de Europese regels te houden, of we worden uit het advertentieprogramma geknikkerd.

Persoonlijk vind ik de cookiebalk nog niet erg mooi. Hij steekt teveel af bij de witte site. Dat gaan we nog aanpassen.

Nieuwe ads
De overname door Wayne Parker Kent betekent ook dat OMT nieuwe advertenties bevat. De samenwerking met onze vorige advertentieverkoper Webads is beëindigd. Eerlijk gezegd is dat geen ramp, want Webads is er nooit écht in geslaagd relevante advertenties te tonen. Het waren vooral dingen als HP-laptops… heel relevant enzo:wink:

De standaard binnen WPK is een header ad die bovenaan de site staat. Deze is 3 seconden sticky en je kunt er daarna voorbij scrollen. Daarnaast zitten er soms wel/niet ads in de zijbalk op de voorpagina. De advertenties in artikelen zelf tussen de tekst en reacties zijn weg. In topics staan nog advertenties tussen de tekst en reacties, maar dat is een overblijfsel dat nog niet weggehaald is.

Ik heb al diverse DM’s over verspringende content in de zijbalk en meer opmerkingen gehad. Schroom niet om je opmerkingen/feedback hier achter te laten. De huidige integratie van de ads is namelijk maar een eerste beginnetje en we gaan er nog aan schaven. In het nieuwe ontwerp van de site dat volgt zullen de ads sowieso wat beter geïntegreerd zijn.

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 24 mei 2017 #

Als er een nieuw ontwerp komt, is commentaar op de huidige CSS niet zo héél relevant, denk ik zo… Ik b en wel heel benieuwd hie de skin eruit zal gaan zien :-)

Ik hoop in ieder geval op een uitgebreidere emoji-set (ook met ter zake doende icons, zoals ⌘⌥⇧ etc., zodat deze voor een ‘leek’ ook meer toegankelijk zijn)

Profielfoto van Raymon

Raymon [moderator] op 24 mei 2017 #

Dat nieuwe ontwerp is niet 123 live (OMT migreren gaat een monsterklus worden, denk ik) en dit moet tot die tijd gewoon prettig bruikbaar blijven. Daarom is feedback op voornamelijk de nieuwe ads nu ook belangrijk.

Als je benieuwd bent wat WPK al gemaakt heeft, kun je eens naar de bestaande titels kijken.

Profielfoto van edbdgsk

edbdgsk op 24 mei 2017 #

Heel,irritant de reclames zo groot bovenaan de pagina.

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 24 mei 2017 #

Adguard *kuch*

Profielfoto van TheBigZ

TheBigZ op 25 mei 2017 #

@night: Bedoel je deze?
https://itunes.apple.com/us/app/adguard-adblock-and-privacy-protection/id1047223162?mt=8

Profielfoto van Maikelw

Maikelw op 25 mei 2017 #

Pleuris irritant en maakt mn bezoek niet plezierig, ga geïrriteerd weer weg. Helaas houd je dit soort dingen met een overname. Wat omg voor de beheerders/oprichter is, is dat niet voor de zak met geld die er nu achter zit. Helaas, maar ik vermoed dat dat nieuwe design niets anders word dan een frame om meer adverts te tonen. Zeg nou zelf, de simpelheid van van OMT is zo tijdloos dat het nu geen verandering behoeft, tenzij je meer advertentieruimte wilt creëren.

Een tipje van de slager: Ga niet over de top met je advertenties die banner bovenaan. De homepage is acceptabel,maar niet dat dezelfde banner bij iedere keer terug komt. 200x dezelfde banner tonen maakt me echt niet warm voor ’t product, maakt me kwaad en geïrriteerd. Door dit soort irritante reclames suft ik op de desktop met een adblocker. Niet omdat ik jullie je omzet niet gun, maar omdat ik kneiter gek wordt van al die irritante reclames zoals deze. Een beetje advertentie omzet werd dus ineens geen omzet.

Profielfoto van Psmiles

Psmiles op 25 mei 2017 #

Advertenties?? Ach, ik gebruik Opera. Nergens last van : )

Profielfoto van koen

koen op 25 mei 2017 #

Raymon op 24 mei 2017

Als je benieuwd bent wat WPK al gemaakt heeft, kun je eens naar de bestaande titels kijken.

Ik heb er even een paar bezocht, en zie daar helemaal geen ads:-?

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 25 mei 2017 #

@thebigz: ja die bedoel ik. En die is er ook voor de Mac.

Profielfoto van exquise

exquise op 25 mei 2017 #

Ik heb alvast adblock geïnstalleerd als plug-in in Safari. Hek kom ik van die warmte camera add en Samsung Galaxy commercial, precies of ik daarop zit te wachten…

Profielfoto van Bart119

Bart119 op 25 mei 2017 #

DIt is op enkele uren tijd zowat de meest irritante site geworden die er maar kan bestaan.

Een reclamebanner over Acer laptops of de Galaxy S8 die na elke klik die ik doe op deze site de helft van mijn schermruimte in beslag neemt. BIj het naar boven scrollen is het eveneens prijs.

Dit doet me wat denken aan de Warez-sites van 14 jaar geleden waar 5% van de mensen kwam om illegale software te downloaden, en 95% om een hoop virussen binnen te halen.

Profielfoto van Buzz

Buzz op 25 mei 2017 #

Helemaal mee eens. Hoop dat de verantwoordelijken voor deze vorm van adverteren bij Wayne Parker Kent meelezen. Op deze manier jaag je de gebruikers van deze site snel weg (of naar de ad-blocker), en dat kan toch niet de bedoeling zijn. De advertenties voelen daadwerkelijk in het gezicht gesmeten op deze manier, en dat bij elke pagina van de site die je bezoekt opnieuw. Na meer dan twee kliks door de site kan ik er echt niet meer tegen. Zijn die cookies er nu juist niet voor dat je de irritatiefactor van advertenties ook kan dozeren?

Ik krijg trouwens nog liever advertenties te zien over HP-laptops dan over hoe ik van mijn motorfiets af kom of mijn website via SEO beter zichtbaar maak (heb geen motorfiets en geen website).

Profielfoto van Pete.Z

Pete.Z [moderator] op 25 mei 2017 #

Ik gebruik geen adblockers, en zie toch geen advertenties hier behalve bij de eerste keer bezoeken, zeker niet bij iedere klik of actie?
Safari op iPad.

Profielfoto van Ome Kor

Ome Kor op 25 mei 2017 #

Helaas, in Safari op de Mac krijg ik nu ook die belachelijke advertenties, die ongeveer  10 á 15% van mijn browser window in beslag nemen. Bovendien zijn het van die Google AdSense advertenties en dito trackers. Ik vrees dat er niks anders op zit dan in het vervolg One More Thing met Firefox (en add blokkers) te bezoeken.

Profielfoto van JJmac

JJmac op 26 mei 2017 #

Is het niet zo dat je zelf moet kunnen bepalen als je cookies wilt gebruiken als we het dan toch over regelwetgeving hebben.

Profielfoto van Haike

Haike op 26 mei 2017 #

Juist. Ik ben niet akkoord gegaan met de cookies en alles draait nog zo als het was. Aan de andere kant is het natuurlijk ontzettend flauw van de nieuwe eigenaren dat je qua cookies niet kan kiezen voor alleen functionele cookies. Kan me niet aan de indruk onttrekken dat er dus heel veel geld valt te verdienen met deze site, en ja dan geef je die keuze niet, want je wilt dat geld niet laten liggen….

Ik ken sites waar voor een dergelijke opmerking al gecensureerd wordt, of erger..

Profielfoto van Poezenbeest

Poezenbeest [moderator] op 26 mei 2017 #

Overname betekent in dit geval dat de titelbalk wordt overgenomen door een advertentie. One More Thing ken nog steeds dezelfde bestuurders en aandeelhouders en is dus niet van eigenaar veranderd.

Wat er is gebeurd, is dat er een andere leverancier voor de advertenties is aangetrokken, die andere diensten aanbiedt. Advertenties blijven irritant, maar net als op tv en in de krant, noodzakelijk.

Een ander middel is een betaald lidmaatschap, maar daar zit zelfs ik niet op te wachten.

Profielfoto van Poezenbeest

Poezenbeest [moderator] op 26 mei 2017 #

…met je app… Komt vier keer een melding dat het niet gelukt is om te posten, excuus!

*Andere drie heb ik maar verwijderd,Pete.Z*

• Deze reactie is gewijzigd 4 weken, 1 dag geleden door Profielfoto van Pete.Z Pete.Z.
Profielfoto van JWR

JWR op 26 mei 2017 #

Een advertentie snap ik. Leven van de lucht is niet mogelijk, maar dit is iets te veel van het goede…….Dit gaat te ver. Ik moet tussen alle schreeuwende reclame door zoeken naar het nieuws. Ik ga hier op afhaken.

Voor het eerst op mijn iPad Adguard moeten installeren. Speciaal voor OMT.

SNEL AANPASSEN!!

Profielfoto van Bart119

Bart119 op 26 mei 2017 #

Poezenbeest op 26 mei 2017

Overname betekent in dit geval dat de titelbalk wordt overgenomen door een advertentie. One More Thing ken nog steeds dezelfde bestuurders en aandeelhouders en is dus niet van eigenaar veranderd.

Wat er is gebeurd, is dat er een andere leverancier voor de advertenties is aangetrokken, die andere diensten aanbiedt. Advertenties blijven irritant, maar net als op tv en in de krant, noodzakelijk.

Een ander middel is een betaald lidmaatschap, maar daar zit zelfs ik niet op te wachten.

Noodzakelijk? Ja! Maar niet in deze vorm. Bij elke klik ben je 3 seconden de helft van je scherm kwijt, en dan blijft het nog regelmatig hangen waardoor die 3 sec er vaak 10 worden…

Profielfoto van Buzz

Buzz op 26 mei 2017 #

Dat je per bezoek één keer zo’n irritante scherm-overnemende advertentie met flitsende video-elementen en aftellers laat zien zou al reden zijn om mijn bezoek van deze site te heroverwegen. Maar zoiets bij vrijwel iedere klik laten zien is echt bizar. Iedereen die zich een beetje heeft verdiept in hoe je online het beste kan adverteren weet dat je het zo niet moet doen. Dit is van een diep treurig amateuristisch niveau, a la het gebruik van de html blink tag in de ’90s. Deze site volstrekt onwaardig.

Profielfoto van .

. op 26 mei 2017 #

Ik zeg, doei OMT het ga je goed.

Profielfoto van koen

koen op 26 mei 2017 #

Good riddance(y)

Profielfoto van Eprom

Eprom op 26 mei 2017 #

Kunnen die banners niet nog GROTER? Ik kan nog steeds een stukje van mijn window zien.(n)

PS. na openen van ander topic kreeg ik inderdaad een nog grotere banner! Tijd om een ander Mac forum te gaan zoeken?

Profielfoto van oogappel

oogappel op 26 mei 2017 #

Banner sluit ook niet altijd en dan krijg je dit soort taferelen. PirateBay valt dan nog best mee… Het is zo zoeken naar de content.

Profielfoto van Carp

Carp op 26 mei 2017 #

Buiten AddBlock raad ik aan daarnaast ook een CookieKiller te installeren.
Iedere keer als je ergens toestemming geeft, zie ik namelijk talloze cookies worden verwijderd!!

Het gros verkoopt zijn adressenbestand namelijk ook door.

Profielfoto van oogappel

oogappel op 26 mei 2017 #

Carp op 26 mei 2017

Buiten AddBlock…

Over het algemeen vind ik dat het internet de laatste jaren volwassener geworden wat betreft ‘intrusive banner placement’. Had de laatste maanden dan ook mijn addblock op pauze staan, de publishers moeten immers ook leven.
Alleen One More Thing (en hele portfolio Wayne Parker Kent?) Doet mij daar nu wel weer aan twijfelen.

Profielfoto van edbdgsk

edbdgsk op 27 mei 2017 #

Vind de reclames veels te groot en te opdringerig, pakt bijna een kwart van mijn beeld en dan die teller die bepaald hoe lang de reclame blijft staan.
Dacht dat deze ipad van mij was maar de reclame bepaald nu wat ik zie, ik ben het zoooo zat dus …….
Adguard geïnstalleerd en ik heb nu nergens last meer van. Werkt perfect.

Profielfoto van JJmac

JJmac op 27 mei 2017 #

Haike op 26 mei 2017

Juist. Ik ben niet akkoord gegaan met de cookies en alles draait nog zo als het was. Aan de andere kant is het natuurlijk ontzettend flauw van de nieuwe eigenaren dat je qua cookies niet kan kiezen voor alleen functionele cookies. Kan me niet aan de indruk onttrekken dat er dus heel veel geld valt te verdienen met deze site, en ja dan geef je die keuze niet, want je wilt dat geld niet laten liggen….

Ik ken sites waar voor een dergelijke opmerking al gecensureerd wordt, of erger..

Hoe heb je gekozen dan? Ik kan alleen op accoord drukken!

Over dit topic

Gestart op 24 mei 2017 door Raymon

Laatste reactie door Pete.Z

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?