10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    SMac

Converteren voor iPad Pro

Hoi,

Welk programma gebruiken jullie om films te converteren voor iPad Pro?

Ik heb zelf altijd handbrake gebruikt, maar die heeft geen preset voor de hogere Pro resolutie? Zou zelf aan de knoppen kunnen draaien uiteraard, maar of ik dan de optimale instelling vind betwijfel ik.

Is er een app voor de mac die daar (standaard) in voorziet?

Nog een vraag: ik heb veel films op dvd (dvd 9 lijkt me) die in aanmerking komen om geconverteerd te worden, maar is die bron wellicht al minderwaardig aan de resolutie van de iPad Pro?

KW?

Sleutelbeheerder
    Night

Zelfs full HD (waarin de meeste films aangeboden worden)(1920×1200) is qua resolutie stukken lager dan de schermresolutie van de iPad Pro (2732 x 2048). DVD video komt zelfs niet verder dan maximaal 720×576 pixels.

4K video (4096×2160) zou de enige resolutie bieden die Handbrake rechtvaardigt (dus om de resolutie te verlagen zodat je een kleiner bestand krijgt met de meest optimale schermresolutie voor een iDevice teneinde de toch al beperkte opslagcapaciteit zo min mogelijk nadelig te beïnvloeden.

Het enige wat jij dus hoeft te doen is de video om te zetten naar MP4 met de maximale originele resolutie. Voor jou dus een makkie in Handbrake.

Bijdrager
    Absrnd

Je hoeft het meeste (MKV) niet te converteren, alleen uit te pakken, en met Subler ben je binnen een paar minuten klaar.

En ik dacht gelezen te hebben dat er nog geen mogelijkheid is om hoger dan 1080P op een Pro te kijken, en dat ziet er fantastisch uit !

Bijdrager
    SMac

Beiden dank voor jullie antwoord.

Heb nog wat vakantiefilmpjes liggen die op 4K zijn geschoten met een Go Pro. Eens kijken wat dat voor een formaat is. Zou leuk zijn om die op de iPad te kunnen terugzien in goeie kwaliteit.

Heb helaas geen films op 4K verder, alleen een paar demo filmpjes op onze retina iMac dacht ik.

Gelijk een reden om eens met de nieuwe Apple tv te spelen, anders dan Crossy Road spelen met mijn zoontje. Ik neem aan dat ik daar films met hoge resolutie kan aanschaffen om op de iPad te bekijken?

Bijdrager
    KarelWillem

Converteren? Dat is natuurlijk niet nodig.

Er zijn voldoende video-players te vinden die vrijwel alles afspelen op je iPad Pro.

https://itunes.apple.com/nl/app/id407976815?mt=6

(n..b.: Ik zie nu pas dat ik genoemd werd in de opening. .:) )

Voor je films op DVD heb je hier niet zo heel veel aan natuurlijk.
    Die zijn in een videoformaat, die met veel minder GB’s af kan dan de minimaal 4.x dat ze zijn.
    Dan is Handbrake wel een goede optie.

Bijdrager
    SMac

Hi KW, dacht al een antwoord van jou te krijgen, haha.

Ik zou graag de video’s ook met picture in picture gebruiken op de iPad Pro… zou dat gaan met de app waarnaar jij verwijst? Ik denk zelf eigenlijk dat dat alleen met de (native) video app gaat?

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb geen flauw idee. Alle iDevices zijn hier het huis uit, dus ik kan het je niet vertellen.

Sleutelbeheerder
    Night

Gewoon VLC installeren. Dat speelt nagenoeg elk video-format af, inclusief ondertitels. Ik vraag me alleen af wat je met PiP bedoeld/wil.

Bijdrager
    KarelWillem

Video’s kijken, terwijl je in een ander app bezig bent.

Dat kan namelijk in het nieuwe systeem.

Bijdrager
    SMac

Heb een HD film (31 Gb) omgezet naar MP4 formaat voor iPhone 6 (preset). Resultaat is een wel heel erg mooi beeld op de iPad (van 14 Gb). Echt mooi, maar ook wat groter dan ik had verwacht, maar wellicht is dat gewoon de hoeveelheid data die hoort bij dit soort resolutie.

Dank iedereen voor meedenken.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.