10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    dbsven

Converteren PDF files naar Image (jpeg) files

Beste,

Hoe kan ik op een snelle en simpele manier een groot PDF file omzetten naar JPEG file?
    Dus hoe zet ik meerdere pagina’s PDF (boek) om in JPEG files?

Ik heb uren zitten speuren op het internet maar ik vind niets terug.

Het lukt niet met voorvertoning, ik heb geprobeerd met automator maar dit lukt ook niet.
    Ik vind ook géén software hiervoor…

Groeten,
    Sven

Bijdrager
    Robbylator

Nou dat is vrij eenvoudig: open de pdf in Acrobat Pro en dan: ‘bestand’ > ‘exporteren’ > ‘afbeelding’ > JPEG.
    Ze komen dan als losse JPG bestanden in een door jouw gekozen map terecht.

Bijdrager
    sypie

CMD-Shift-4 -> dat is de combinatie om een schermafbeelding te maken, dat zou het ook moeten doen.

En als het goed is kun je in Voorvertoning ook een pagina opslaan als grafisch bestand. Menu -> Bestand -> Opslaan als

Bijdrager
    Robbylator

Sven heeft het over een boek. Per pagina lijkt me een behoorlijke tijdsinvestering:D

Bijdrager
    sedikit
    ”Robbylator”

Sven heeft het over een boek. Per pagina lijkt me een behoorlijke tijdsinvestering:D

Dan zou ik File Juicer gebruiken:
    http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/25085

Bijdrager
    Pieterr
    ”sedikit”

Dan zou ik File Juicer gebruiken.

Maar doet dat programma ook wat de TS bedoelt? Ik krijg uit de beschrijving meer het idee dat File Juicer de plaatjes uit een PDF kan halen. De tekst raak je kwijt. Maar ik ken het programma verder niet, dus ik kan er naast zitten.

Bijdrager
    St. Mobbs

Edit: ik lees dat je automator al had geprobeerd. Heb je onderstaande optie al geprobeerd?

Misschien Automator. Daar zit onder het gedeelte “pdf-bestanden” ook een optie die het volgende heet “Zet pdf om naar afbeeldingen”. Je kunt bij die optie vanalles instellen. Welk bestandstype, dots per inch en meer.

Bijdrager
    sedikit
    ”Pieterr”
    ”sedikit”

Dan zou ik File Juicer gebruiken.

Maar doet dat programma ook wat de TS bedoelt? Ik krijg uit de beschrijving meer het idee dat File Juicer de plaatjes uit een PDF kan halen. De tekst raak je kwijt. Maar ik ken het programma verder niet, dus ik kan er naast zitten.

Zowel de tekst als de afbeeldingen blijven (afzonderlijk) behouden, ze worden alleen van elkaar gesplitst, en worden in één map geplaatst.Ideaal programmaatje!

Bijdrager
    mowat

Om een PDF van 1 bladzijde naar JPG om te zetten :
    Open de pdf in voorvertoning/ bewaar als/JPG/bewaar

Om een PDF met meerdere bladzijden naar JPG om te zetten :
    Open de PDF/druk af/pdf/pdf naar iphoto/er wordt nu van elke bladzijde van de pdf een JPG gemaakt.
    Vanuit iphoto kan je ze dan naar een andere plaats zetten.

m vr gr

mowat

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”sedikit”

Dan zou ik File Juicer gebruiken

Dat lijkt me niet echt de beste oplossing, behalve als elke pagina van het boek al één grote afbeelding is — zoals je zelf ook al zegt haalt FileJuicer namelijk alle afbeeldingen, tekst, enz. uit een bestand en zet die apart in mappen. Heel erg handig als je alle tekst wilt hebben, of achtergrondafbeeldingen uit een PDF wilt halen die je niet te pakken kunt krijgen met een schermafbeelding, maar dat is niet bepaald hetzelfde als de pagina’s van een PDF-bestand omzetten naar JPEG’s, als je het mij vraagt:)

De methode die mowat aandraagt lijkt me een betere om te proberen in dit geval.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.