7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    AlphaZel

Converteren .mov->mp4

Beste maccers,

Voor mijn mobieltje (Samsung d600) wil ik graag een .mov file converteren naar .mp4, dit probeer ik dan met ffmpeg X maar dan krijg ik als resultaat het probleem dat het beeld hapert met het geluid en heel erg traag loopt. Ik gebruik de initiele MP4 settings van het programma zelf. Weet iemand welke fout ik hier maak?

Bedankt:)

Bijdrager
    reposte

Probeer anders eens met QT-Pro?

Moderator
    unSOUND

Welke settings gebruik je dan ? Een standaard preset ? Je kunt alle settings zelf naar wens aanpassen namelijk.

Bijdrager
    AlphaZel
    ”unSOUND”

Welke settings gebruik je dan ? Een standaard preset ? Je kunt alle settings zelf naar wens aanpassen namelijk.

Video:
    Mp4
    Mpeg4, 640×352, 940 kbps, fps, no crop

Audio:
    aac,48000 Hz, 96 kbps

zijn de settings die ik heb gebruikt. :mrgreen:

Moderator
    unSOUND

De resolutie is veel te hoog, jouw scherm heeft een resolutie van 320×240, dan moet je de video niet groter maken dan die resolutie. En de bitrate is waarschijnlijk te hoog voor de processor van een GSM, waarschijnlijk is 250 – 500 kbs beter te doen. En je moet het aantal keyframes verlagen, die zal wel op de standaard 250 staan… zet die eens op 25 of zo.

Bijdrager
    AlphaZel

Fantastisch unsound, werkte als een charm. Ik merk nu dat er bij witte beelden bijveoorbeeld wit shirt of zonlicht er zwarte blokken staan alsof het daar overbelicht is. Weet iemand daar een remedie voor?

Moderator
    unSOUND

Je kunt dan eens proberen om in plaats van de mencoder voor de ffmpeg codec te kiezen… mencoder heeft nog wel eens moeite met overbelichte .mov’s.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.