23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    Julian Gijsen

    Converteren .mod naar normaal formaat.

    Mijn Panasonic SDR-SW20 p**pt zijn beelden in het onhandelbare .mod-formaat uit en daar kan ik dus he-le-maal niks mee. Ik wil dolgraag betalen voor een converter (gratis is natuurlijk nog mooier) want bij mij ligt de nadruk op kwaliteit; ik heb met MPEG-Streamclip (i.c.m. die plugin) meegemaakt dat wanneer ik mijn beelden converteerde, er gigantische aliasing onstond. Mijn heel vakantiefilm is op die manier naar de filistijnen gegaan en dat wil ik niet nogmaals. Ik loop al een tijdje te zoeken en het verbaast me dat er eigenlijk niet één converter is die mijn .mod bestanden netjes kan converteren. Iemand die verlossende oplossing?

    Bijdrager
    sven-

    Wat voor coderingen worden in de .mod container gebruikt? Kun je de .mod file openen in QuickTime en dan exporteren naar bijv. ProRes?

    Bijdrager
    Pieterr

    @sven-: Dit is een SD camcorder.

    Resolutie: 704×576.
    Compressie: MPEG-2
    Bitrates: XP: 10 Mbps (VBR), SP: 5 Mbps (VBR), LP: 2,5 Mbps (VBR).

    Er zijn al wat draadjes over conversie van .mod bestanden.
    http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=152182

    ”Julian

    ik heb met MPEG-Streamclip (i.c.m. die plugin) meegemaakt dat wanneer ik mijn beelden converteerde, er gigantische aliasing onstond.

    Wat bedoel je hier precies mee? Bedoel je de-interlacing artefacten? http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=152387

    Bijdrager
    roy

    Heb de SDR-S10 en bij mij importeerd de laatste iMovie alles direct. Werkt ook bij die van jou.
    http://www.simplydv.co.uk/reviews/camcorders/panasonic/sd/panasonic-sdr-sw20-review.html

    Bijdrager
    Julian Gijsen

    Pieterr, dank voor je bericht. Zoals je kunt zien had ik in het door jou genoemde draadje al gepost, maar omdat daar weinig reactie op kwam hoopte ik zo mijn oplossing te kunnen vinden (en met enig succes ;)). Met aliasing bedoel ik inderdaad een resultaat zoals op jouw plaatje te zien, er onstond gigantische kartelvorming…

    Wat ik precies deed:
    – bestanden (.mod & .moi, maar die tweede is niks volgens mij) van de SD kaart afhalen d.m.v. card reader
    – bestanden gezamelijk in MPEG-Streamclip gooien
    – converteren naar .dv (verder niks bijzonders gedaan)
    – bewerken in iMovie ’06
    – branden op DVD

    Pas bij het kijken op TV kwam de kartelvorming aan het licht; na tientallen uren aan bewerking kwam ik er dus achter dat het er ondanks de vette montage toch als st*ont uitzag; een gigantische teleurstelling die ik ditmaal koste wat het kost wil voorkomen zoals je misschien zult begrijpen!

    Bijdrager
    Pieterr
    ”Julian

    Pas bij het kijken op TV kwam de kartelvorming aan het licht.

    Misschien kun je eens proberen om de aanpak van Duyster te gebruiken (eerst op een klein stukje materiaal) met de JES Deinterlacer.

    Bijdrager
    nookie

    Verander de extensie naar .mpg. Dan kunnen een hoop programma’s je films wel lezen en waarschijnlijk kan je ze dan ook in die programma’s converteren. VLC kan ze dan bijvoorbeeld openen en ook die heeft een exporteer functie.

    Bijdrager
    Julian Gijsen

    Verlies ik mijn geluid niet als ik dat doe?

    @ Pieterr; dank voor je bericht, dat ga ik eens uitproberen! Andere suggesties zijn natuurlijk nog steeds welkom :)

    Bijdrager
    tim1

    offtopic: wow, .mod is van origine een oeroud midi variant, lang niet gehoord:)

    Bijdrager
    Pieterr
    ”tim1″

    .mod is van origine een oeroud midi variant.

    En nog tig andere toepassingen: http://filext.com/file-extension/mod :wink:

    Bijdrager
    hobbes2210

    Ik verkrijg mijn .mod files uit een JVC everio.
    Wat mij opvalt is dat de fieldorder niet correct is.

    Je kan bij MPEG streamclip niet goed aangeven wat de field order moet worden.

    Ik kies dus vaak voor demuxen naar mpeg en aiff.

    Tegenwoordig ook vaak naar DV-pal maar dan gelijk converteren naar progressive.
    Ben ik gelijk van mijn fieldorder probleem af.

    Overigens bewaar ik al mijn mod files, juist om ervoor te zorgen dat het materiaal niet correct geconverteerd blijkt te zijn.
    Vaak zie je dat pas bij snelle bewegingen.

    Succes

    Bijdrager
    Pieterr
    ”hobbes2210″

    Wat mij opvalt is dat de fieldorder niet correct is.

    Je kan bij MPEG streamclip niet goed aangeven wat de field order moet worden.

    Aha. Dat zou het interlacing probleem van de TS kunnen verklaren.

    In de JES Deinterlacer kun je wel de field order opgeven. Misschien is dat nog een optie.

    Bijdrager
    Julian Gijsen

    Beste forumleden,

    Mijn excuses voor het wellicht ophalen van een oude koe, maar aangezien ik dit topic zelf gestart heb leek het mij handig hierin door te gaan. :)

    Ik heb de laatste tijd weinig tijd gehad om aan de filmpjes te werken, maar merkte wel iets op bij het bewerken van .mod-materiaal (geconverteerd door MPEG-Streamclip) in de laatste versie van iMovie (’09 dacht ik?). Zodra deze de boel namelijk geëxporteerd heeft, is er niets van horizontale lijnen te zien! Doet deze versie van iMovie dan al zoiets als wat die JES Deinterlacer zou moeten doen? En doet Final Cut Pro 6.0.6 dat dan ook al voor me zodat ik niet eerst al die .dv bestanden door de JES deïnterlacer moet halen?

    En zo niet, wat is dan het handigste stappenplan?

    – .mod bestanden importeren in MPEG Streamclip?
    – Converteren naar ??? (DV, iets anders? Wat is het beste?). Bovendien wordt me dan gemeld (bij importeren van meerdere files) dat er ”timecode breaks” inzitten en of ‘ie die moet fixen van me. Moet MPEG dat doen of moet ik op continue klikken? En als ik op fix now klik, vraagt het programma of ik wel of geen frames wil skippen, wat moet ik hier kiezen?
    – dan door de JES Deinterlacer?
    – wat eruit komt gebruiken omdat het klaar is voor montage?

    Of moet het anders? Reden waarom ik het zo graag zeker wil weten is dat het hier om ongeveer 55 gigabyte aan videobestanden gaat en ik het graag in een keer goed doe ipv uren aan werk weg te gooien:) dus hopelijk vergeven jullie me voor mijn lichtelijk paranoïde opstelling :innocent:

    Bijdrager
    Pieterr
    ”Julian

    in de laatste versie van iMovie (’09 dacht ik?). Zodra deze de boel namelijk geëxporteerd heeft, is er niets van horizontale lijnen te zien!

    Dat kan best kloppen. iMovie 8 en 9 gooien de helft van de lijnen weg bij het processen van interlaced DV materiaal!
    Zie voor meer uitleg over dit fenomeen: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=2043443#2043443

    ”Julian

    Doet deze versie van iMovie dan al zoiets als wat die JES Deinterlacer zou moeten doen?

    Niet echt. De JES Deinterlacer gebruikt alle lijnen om een progressief filmpje te maken. iMovie 9 gooit simpelweg de helft van de lijnen weg, een snelle methode om van de-interlacing artefacten af te komen. Maar wel een beetje botte-bijl-methode. Je verliest op deze manier namelijk resolutie/scherpte.

    Als je in het bezit bent van Final Cut Pro, zou ik iMovie 8/9 niet gebruiken in de workflow.

    Bijdrager
    Julian Gijsen

    Dank je voor je snelle bericht; het stappenplan moet het dus worden (want een hoge resolutie is voor mij best belangrijk). Klopt het zoals ik het zelf beschreven heb? En welke opties moet ik dan aanvinken in MPEG streamclip? En in JES Deïnterlacer? Moet ik daar ook nog iets speciaals doen?

    Bijdrager
    Pieterr

    Ik zou als ik jou was een paar stukjes testmateriaal (uit je eigen opnames) selecteren.
    Iets met een snelle “pan”, bv een persoon die door het beeld loopt, en die je met de camera volgt. Dit soort opnames heeft snel last van “judder”.
    En iets met hoge resolutie, bijvoorbeeld een opname van licht bewegende boombladeren in de zon.
    Vervolgens probeer je de verschillende opties uit op je testmateriaal om te beoordelen wat het beste resultaat oplevert.

    Bijdrager
    Julian Gijsen

    Maar dat kost ontzettend veel tijd toch? Immers bij mijn laatste surffilm was er helemaal niks van horizontale belijning te zien totdat ik mijn gebrande DVD op de TV ging bekijken; toen bleek wat voor een crap ’t was! Dat wil ik nu voorzijn en ‘even testen’ kan met de grote verscheidenheid aan opties in alleen al MPEG streamclip uren en etterlijke DVD’s duren voordat ik weet wat het beste is, toch?

    Bijdrager
    Pieterr

    De “Deinterlacer manual.rtf” bevat een aantal tips. Gedetailleerde vragen mbt JES kun je aan de auteur (Jan E. Schotsman) zelf stellen, via zijn forum: http://jes.abitofmagic.com/

    Bijdrager
    joke_name

    de time code breaks zitten erin omdat als je de camera aan en uit zet een break in de timecode inzit.

    Dus als je met 1 mega bestand wil gaan werken met je fix timecode break doen. Hij maakt er dan dus 1 mega bestand van. Als je dat niet wil moet je het dus niet doen ;).

    Inactief
    Anoniem

    Free Download Mod Converter to Convert MOD to Needed Formats

    MOD Converter Mac is a professional video converter mod mac to convert mod video on mac.

    url=http://www.hdmodconverter.com/mod-converter-mac.html

    Inactief
    Anoniem

    Free Download Mod Converter to Convert MOD to Needed Formats

    http://www.hdmodconverter.com

    MOD Converter Mac is a professional video converter mod mac to convert mod video on mac.

    http://www.hdmodconverter.com/mod-converter-mac.html

    Inactief
    Anoniem

    A powerful program, if you want to convert SWF to other formats you need, you can visit :

    http://www.swfconverter-mac.com

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.