9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Peett-

Converteerprogramma

Hai,

Ik wil een audiocd branden, en dat kan natuurlijk ook met iTunes, maar dan wordt er een mp3-cd gebrand, en mijn cdspeler leest geen mp3-cds. Ik heb het al eens geprobeerd, maar na het branden komt dan de melding dat er iets mis is gegaan en dat de cd mogelijk beschadigd is.

Daarom vraag ik om een converteerprogramma die mp3-bestanden naar AAC of iets dergelijks kan converteren, zodat ik het in Finder kan branden.

Bijdrager
    iJoost

iTunes kan verschillende soorten CD’s branden: Gewoon audio-, MP3- en ook data-CD’s. In de voorkeuren geef je aan wat de bedoeling is.

En iTunes kan de muziek ook converteren, als je dat toch zou willen (geeft mogelijk wel kwaliteitsverlies).

Bijdrager
    Brent146

Met iTunes zelf gaat dit. Bij voorkeuren > geavanceerd > importeren en daar op AAC-codering en dan je materiaal in iTunes importeren.

edit: klopt wat iJoost zegt: er kan wat kwaliteitsverlies optreden. Dat moet je zelf maar eens horen door eerst een kopie te nemen zodat je eentje hebt om te proberen. Als het je niet hindert, ben je geholpen.

Bijdrager
    Kjelle_ve
    Bijdrager
    Peett-

Dankje voor de vlugge reactie. Volgens mij ligt het aan iTunes dat er steeds een beschadigde CD wordt gebrand. Als ik die melding krijg is de CD maar half gebrand.

Bijdrager
    iJoost

Misschien zit er een beschadigd muziekbestand tussen?

Bijdrager
    1984
    ”Peett-“

Volgens mij ligt het aan iTunes dat er steeds een beschadigde CD wordt gebrand. .

Probeer het eens met “Brand” http://burn-osx.sourceforge.net/

Bijdrager
    bjurn

Als het gaat over converteren van audio bestanden ben ik groot fan van Max hij doet simpel weg wat hij moet doen,… converteren.

http://sbooth.org/Max/

Bijdrager
    Peett-

Bedankt allemaal! Ik zal ‘ns wat proberen:)

P.S. iJoost, ik heb 2 verschillende afspeellijsten geprobeerd, dus aan een beschadigd bestand kan het niet liggen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.