15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    kefin

Convert to Adobe PDF

We hebben pas een Mac gekocht en we zijn allemaal nog in de fase van waar zit in godsnaam alles.
    Ik wilde van de twee 2 jpeg bestanden selecteren en deze omzetten naar PDF. In Windows is dat heel makkelijk want daar zit bij je rechtermuisknop de actie convert to PDF.

Hoe krijg ik deze functie ook bij de Mac erin? Ik heb ook al mapacties geprobeerd maar die pakt dan geen jpg bestanden. Iemand een oplossing? We hebben officiële Adobe Design Standaard pakket.

Groeten!

Bijdrager
    Esquare

Er zijn allerlei manieren, maar als je een jpeg in Voorvertoning opent, en in het menu Archief voor de optie ‘Bewaar als’ kiest, kun je hem als PDF wegschrijven.

Bijdrager
    nookie

Openen in VOORVERTONING (staat in je programmamap) en opslaan als pdf.
    Suc6!

Bijdrager
    nookie

Hé, exact dezelfde tijd gepost!

Bijdrager
    kefin

Ik wil hem niet eerst openen en dan weer opslaan. Ik wil twee of meerdere bestanden selecteren en deze meteen laten omzetten tot pdf.

Bijdrager
    sedikit

Volgens mij moet je niet kiezen voor “bewaar als”, maar voor “exporteer”. Althans zo is het bij mij met de Panther. Met “bewaar als” is het bij mij niet mogelijk de foto als PDF te saven.

Bijdrager
    nookie

pdf converter

Misschien dat dit makkelijker gaat.

Trouwens, http://www.versiontracker.com is een goede site voor dit soort software te zoeken.
    Weet je dat ook weer.

Bijdrager
    nookie
    ”sedikit”

Althans zo is het bij mij met de Panther.

En dan nu de OS9 manier…….

Bijdrager
    sedikit
    ”nookie”
    ”sedikit”

En @nookie, leg jij dan eens heel kort aan je oom uit wat er mis is met de Panther!

Bijdrager
    nookie
    ”sedikit”
    ”nookie”
    ”sedikit”

En @nookie, leg jij dan eens heel kort aan je oom uit wat er mis is met de Panther!

Is helemaal niks mis met Panther………………oom…..
    Misschien draaien ze OS9, je weet het niet.

Met welke oom heb ik het genoegen dan?
    Ik ken geen oom die met een mac werkt, wel een neef.

Bijdrager
    computer space

In Windows zit helemaal niks voor PDF maken, terwijl in OSX alle software kan afdrukken naar PDF. Vraag zou dus logischerwijs eerder omgekeerd gesteld kunnen worden ;-).

Bijdrager
    petitmal

kefin schreef:

Ik wil hem niet eerst openen en dan weer opslaan.Ik wil twee of meerdere bestanden selecteren en deze meteen laten omzetten tot pdf.

Ook met de oplossing 2 van Nookie (pdf converter ) moet je eerst een programma (Automator) openen om te converteren.

Oplossing 1 van Nookie – Openen in VOORVERTONING (staat in je programmamap) en opslaan als pdf
    (in de printdialoog) is waarschijnlijk sneller…

Bijdrager
    sedikit

Was ik vergeten; PDFKey is ook ontzettend handig. Je kunt hele mappen tegelijk converteren door die op het venster te slepen. Alleen….niet gratis.
    http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/25797

Bijdrager
    MacTS
    ”Martiniman”

In Windows zit helemaal niks voor PDF maken, terwijl in OSX alle software kan afdrukken naar PDF. Vraag zou dus logischerwijs eerder omgekeerd gesteld kunnen worden ;-).

Precies, dat het in Windows zo ‘gemakkelijk’ zou gaan is omdat er waarschijnlijk software van Adobe is geïnstalleerd die dit met de rechter muisknop mogelijk maakt.

Bijdrager
    Oppie

En in het standaard afdrukvenster heb je ook nog wat aardige PDF mogelijkheden…

(En idd, dit was te veel eer voor MS; ‘zij’ hebben XPS…)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.