8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    strigoi

Convert afbeelding naar codering

Ik ben opzoek naar een programma die van een afbeeling / pixels een code maakt. Van bijvoorbeeld 1en en 0en. Kent iemand een dergelijk programma?

Bijdrager
    iJoost

Bedoel je misschien het berekenen van een hash over het bestand waar de afbeelding in zit? Wat wil je er precies mee?

Bijdrager
    Maarten Debruyne
    Bijdrager
    strigoi

Ja zoiets, bedankt maarten. Ik wil gewoon een afbeelding omzetten naar een codering. Zoals je ook afbeeldingen om kan zetten naar wav. bestanden.

Bijdrager
    strigoi

Ik heb nog een aantal zaken opgezocht maar ik ben geen ICT / ITer en weet niks van programmeren. Weet iemand hoe ik op een eenvoudige methode een afbeelding (jpeg) kan veranderen in een binare code?

Bijdrager
    iJoost

Als je niet bedoeld wat Maarten aangeeft (ASCII art) dan weet ik echt niet wat je dan wel bedoelt. Een afbeelding is al opgeslagen als binaire code. Alles in een computer is opgeslagen als binaire code… Geef anders eens een voorbeeld.

Bijdrager
    strigoi

Wellicht is het ook wel wat ik bedoel. Het komt er in ieder geval erg in de buurt. Wat ik zoek is een programma dat van een afbeelding een code maakt zoals een computer een afbeelding leest / opbouwd. Als ik me niet vergis leest een computer binaire codes (0en 1en), maar ik weet niet of een computer een afbeelding zo ‘ziet’ / ‘lees’ zoals op de website van maarten gebeurt. Het beeld dat ik in mijn hoofd heb is een programma dat pixel voor pixel een binaire code genereerd zoals een computer hem zou generen en kan begrijpen. Verder weet ik ook te weinig van OS / computers af om na te gaan of zoiets wel kan of bestaat. Concrete voorbeelden kan ik dus niet geven, maar deze vraag stel ik ook aan de hand van gedachten / ideevorming, en mocht het hier ‘stranden’ dan wil ik jullie bedanken voor het meedenken!

Bijdrager
    iJoost

Elke pixel bestaat uit een rode, een groene en een blauwe waarde van elk 8 bits groot. Dus elke pixel levert totaal 24 binaire cijfers op. Blijkbaar wil je die dan zien? Is dat de bedoeling?

Dan verandert elke pixel dus in 24 cijfers. Heel erg herkenbaar zal het beeld dan natuurlijk niet meer zijn. Tamelijk breed… wordt het.;-)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.