5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    TypeWriter

Conversations in AppleMail (El Capitan)

Heeft iemand al ervaring met AppleMail in El Capitan? Ik ben benieuwd of Apple die achterlijke bug met conversations eindelijk eens gefixt heeft.

NB het gaat hierom: emails worden in Mail gegroepeerd in ‘conversaties’. Dat is in principe hartstikke mooi, maar het probleem is dat die groepering op onderwerp gaat.
    Als je dus een e-mail hebt met hetzelfde onderwerp als wat je 3 jaar geleden in een totaal andere bedoeling hebt verstuurd, komt alles toch in 1 conversatie bij elkaar, wat natuurlijk belachelijk is. Je zou verwachten dat je zelf kunt instellen hoe een conversatie gegroepeerd moet worden, maar nee…

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Op welke manier wil je dan dat Mail zelf bepaalt wat conversaties zijn en wat niet? Op basis van verzonden datums en/of deelnemers wordt erg moeilijk … Goed, er zou wel een limiet ingebouwd kunnen worden dat bijvoorbeeld iets dat meer dan (laten we zeggen) een jaar na het laatste bericht toevallig hetzelfde onderwerp heeft niet als dezelfde conversatie gezien wordt, maar dan nog: je kunt er donder op zeggen dat er mensen zijn die eens in het jaar een gesprek voortzetten en dat alles als één conversatie willen zien.

Bijdrager
    TypeWriter

Op welke manier wil je dan dat Mail zelf bepaalt wat conversaties zijn en wat niet?

Heel simpel: ik wil zelf kunnen bepalen wanneer iets tot een conversatie behoort en wanneer niet. Bijvoorbeeld door berichten ouder dan 3 maanden (of wat voor limiet dan ook) niet mee te nemen, of door alleen bepaalde afzenders en geadresseerden mee te nemen.

Of op basis van een keyword… Waarom kun je voor smart folders wel rules instellen en voor conversaties niet?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Wat je wilt is een manier om berichten aan te klikken en dan te zeggen: „Dit is een conversatie”? Dus niet automatisch maar met de hand, dat is wat anders:) Dat het niet kan in Mail is dan trouwens ook geen bug maar een functie die het programma niet heeft. Een bug is iets dat niet werkt zoals het zou moeten doen, zoals bijvoorbeeld dat er in het Mail-icoontje het cijfer 1 staat terwijl je geen enkel ongelezen bericht hebt (dit komt bij mij regelmatig voor).

Maar goed, ik kan je niet vertellen of Mail in 10.11 dat kan, want ik heb hem nog niet geïnstalleerd …

Bijdrager
    TypeWriter

Wat je wilt is een manier om berichten aan te klikken en dan te zeggen: „Dit is een conversatie”? Dus niet automatisch maar met de hand, dat is wat anders

Nee, dat zeg ik helemaal niet.

Het enige wat ik wil is dat ik bijvoorbeeld met behulp van een Mail Rule kan instellen wanneer mails tot een conversatie behoren (en wanneer niet). Wat jij voorstelt zou betekenen dat je alles met de hand gaat instellen en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
    En de beste oplossing zou natuurlijk zijn dat AppleMail het zelf standaard op een bepaalde manier doet, maar dat je daar via een mail rule extra regels voor kunt aanmaken.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.