11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Waar

of niet waar.

Bijdrager
    spacefreek

Je kan in ieder geval enkele nummers of albums selecteren en kiezen (met rechter muisknop) voor ‘Toon in Finder’. Dan opent ‘ie de map in de Finder, of wil je echt alles checken en niet steekproefsgewijs?

Inactief
    Anoniem

Ja, alles.

Bijdrager
    Oppie

Aangezien zowel de lokatie als ook het kopiëren de standaard (default) instelling is van iTunes, zou dat dus ook ‘vroeger’ goed moeten zijn gegaan.

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Moderator
    Strifer

iTunes > Archief > Bibliotheek > Orden bibliotheek

en dan kiezen voor “Verzamel bestanden”. alles wordt dan naar je standaard locatie gekopieerd als ik me niet vergis. je zult dan alleen handmatig andere muziek moeten opsporen om die weg te gooien (je hebt immers inmiddels al een kopie staan die iTunes gebruikt in de iTunes map).

Bijdrager
    Ir.Bob

Soms helpt het om het probleem wat dieper te analyseren. Zo is hier het probleem feitelijk niet dat je wilt controleren waar alle bestanden staan. Je wilt gewoon dat je alle muziek bestanden in die map staan. En daarvoor heeft iTunes een perfecte optie ingebouwd. (waarvan ik je de Nederlandse vertaling even schuldig moet blijven)

Ga naar file, library, consolidate library. Alle bestanden die nog niet in jouw muziek map staan worden er nu naartoe gekopieerd. Probleem opgelost!

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Moderator
    Strifer

Dan heeft die muziek uit je root ook niet in iTunes gestaan en dan was importeren daarvan gewoon genoeg geweest.

Je kan iTunes volgens mij ook alle muziek van je HD laten opzoeken en laten toevoegen. Dan ben je ook klaar.

Inactief
    Anoniem

Moderator
    Strifer

als de muziek in je iTunes stond, dan zorgt die optie er toch voor dat het naar je bibliotheek wordt gekopieerd!?

Dat opzoeken van de muziek door iTunes kan gedaan worden door middel van het voeg toe aan bibliotheek commando onder archief. Ik heb ooit eens mij hele bieb geleegd (alleen bieb legen maar bestanden niet wissen natuurlijk – anders ben je ze kwijt) en toen mijn hele harde schijf toegevoegd. Duurde wel effe natuurlijk, maar ik had alle muziek die hij kon vinden weer bij elkaar en hij had alles netjes in de iTunes muziek map gekopieerd. Misschien dat het ook wel werkt als je het icoontje van je HD in het scherm van de bieb van iTunes sleept… (bij mij geeft ie een plusje aan)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.