9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    vriesela

Controle website vanaf Windows

Van een website-maker kreeg ik zojuist de volgende opmerkingen over onze website

“Jullie website werkt niet helemaal lekker in IE
    Meerdere pagina’s worden niet weergegeven.
    info bijzondere dieren is niet te bekijken,
    Bij de koeien is alleen de verlossing en geboorte van een kalf te bekijken.
    Bij de paarden is het niet veel beter.
    Ik ben niet verder gaan kijken. Maar wellicht kunt u zelf even de website
    met IE doorlopen.”

Ik kan dit zelf niet controleren, maar is het inderdaad zo erg vanaf een Windows?

Bijdrager
    vikking

Hij heeft gelijk… Je krijgt geen tekst op geen enkel van de paginas onder “info bijzondere dieren”…

Bijdrager
    Donnie Darko

ik heb even gekeken:

Bijzondere dieren; Het artikel staat er wel maar helemaal onderaan de pagina.
    Het artikel begint pas ter hoogte van de google ads.
    Volgens mij is dit bij meerdere artikelen zo. Ik zou zo niet weten waar het aan ligt.

Bijdrager
    klaus

Een aantal van je elementen in die pagina zullen allicht de beschikbare breedte overschrijden waardoor Internet Explorer die onder elkaar zet.

Als ik met dergelijke situaties zit gebruik ik vaak verschillende kleurtjes voor de div’s in kwestie. Zo wordt snel duidelijk welke de boosdoener is.

Bijdrager
    Guido Cornet

met internet explorer voor de mac zie ik geen verschil.

Bijdrager
    iDanny

Alleen internet explorer heeft dit probleem.

De website werkt goed onder Safari, Camino en Opera.

Kan het misschien liggen aan foute span-codes in de broncode?
    Dit zorgt er namelijk voor dat tekst mekaar overlapt, afbeeldingen overlapt
    of dat tekst willekeurig op de website verschijnt.

Bijdrager
    vriesela

Bedankt voor de opmerkingen.

iDanny schrijft: “Kan het misschien liggen aan foute span-codes in de broncode?” Kan ik dat ‘repareren’?

Bijdrager
    iDanny
    ”vriesela”

Bedankt voor de opmerkingen.

iDanny schrijft: “Kan het misschien liggen aan foute span-codes in de broncode?” Kan ik dat ‘repareren’?

Ik hoop dat ik het goed heb: <span> of <sp ontstaan vaak doordat er een bepaalde stijl is toegepast op een webelement. Span zorgt er bijvoorbeeld voor dat tabellen een vaste breedte of hoogte meekrijgen. Spancodes kun je gewoon verwijderen wanneer je met een stijlsheet bepaalde dingen (kleur, lengte achtergrond) toepast.

Wanneer je bijvoorbeeld met CSS werkt en er bevinden zich om wat voor reden dan ook spans in de code, kan dit conflicten veroorzaken. Opera en IE zijn hier erg gevoelig voor.

mensen, wat betreft de <span> corrigeer mij als ik het fout heb.

Bijdrager
    klaus

spans op zich gaan niet de fouten veroorzaken. Incorrect gebruik ervan wel. Maar dat is iets die wat moeilijk op te maken is uit de broncode, en niet in 1 2 3 te corrigeren valt.

In dergelijke gevallen bouw ik de site meestal stap voor stap opnieuw op, dat is makkelijk te doen als je volledig met divs werkt.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.